فعالیت ۷ هزار و ۳۱۹ مدرسه عشایری در ۲۶ استان کشور
به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ علی تیرگیر سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در نشستی با عباس پاپی زاده معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور که با هدف هم افزایی دو متولی امور عشایر کشور انجام شد، اظهار داشت: از برنامههای مهم و اولویتدار دفتر توسعه عدالت آموزشی، توجه ویژه به بازماندگان از تحصیل است که باید برای بازگشتشان به تحصیل حمایتهای مادی و معنوی انجام گیرد.
سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به اینکه در جامعه عشایری، معلم جایگاه و منزلت ویژهای دارد، افزود: اگر مدیر و معلم دلسوز، انقلابی و تمام ساحتی باشد، نه تنها وظایف آموزشی و پرورشی خود را به طور کامل انجام میدهد، بلکه میتواند وظایفی خارج از آن را نیز انجام دهد که در این دفتر معاونت ابتدایی وزارت این امور هم پوشانی زیادی با کار سازمان امور عشایر در رشد شاخصهای توسعه یافتگی در جامعه عشایری دارد.
تیرگیر با بیان اینکه طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، اگر از آموزش و پرورش غفلت کنیم همه کارها آسیب خواهد دید، تاکید کرد: نباید نظام تعلیم و تربیت عشایر را خارج از سازمان امور عشایر تلقی کرد.
سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در بخش دیگری از صحبتهای خود، تصریح کرد: مصوبهای تحت عنوان ارتقای دانش و سواد فرهنگ عشایر در هیأت دولت به تصویب رسیده که طبق این مصوبه وظایفی برای دستگاهها تعریف شده و بخش اعظم آن بر عهده سازمان امور عشایر است.
وی اضافه کرد: این سازمان به عنوان دبیرخانه انتخاب شده و فعال شده است و یکی از اهداف این نشست بررسی زمینههای مشترک همکاریهای گستردهای است.
سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در ادامه تصریح کرد: ۲۲۴ هزار دانش آموز عشایر داریم که ۱۶۲ هزار دانش آموز آن در مقطع ابتدایی و حدود ۶۲ هزار دانش آموز نیز در مقطع متوسطه تحصیل میکنند.
وی با اشاره به برخی راهکارها، گفت: با همکاری این دفتر و سازمان عشایری میتوانیم دو مشکل سو تغذیه و بازماندگی از تحصیل را در میان عشایر به شکل گستردهای مرتفع کنیم.
سرپرست دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر در ادامه خاطرنشان کرد: حضرت امام (ره) عشایر را ذخایر انقلاب میدانند و ما میبینیم که این قشر جامعه در صحنههایی نظیر دفاع مقدس با حضور خود حماسهها میآفرینند، اما از سویی با کمبودها و محرومیتهایی روبرو هستند، و این شایسته آنها نیست و باید برای رفع محرومیت از آنها و توسعه عدالت بیش از پیش کوشید.
انتهای پیام/