دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1402 - 10:35
معاون سازمان حفاظت محیط زیست اعلام کرد؛

مشارکت بخش خصوصی در تأمین طعمه‌های «یوزپلنگ آسیایی»

مشارکت بخش خصوصی در تأمین طعمه‌های «یوزپلنگ آسیایی»
تفاهم نامه همکاری یک شرکت خصوصی و دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش در خصوص تکثیر طعمه‌های یوز آسیایی و حفاظت از بخشی از زیستگاه این گونه مهم به امضا رسید.
کد خبر : 842024

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن اکبری؛ معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: با هدف استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی به منظور ارتقای شرایط حفاظتی گونه‌های در معرض خطر انقراض در کشور و به عنوان یکی از اقدامات دارای اولویت در سازمان حفاظت محیط زیست برای تأمین طعمه‌های یوز آسیایی با شرکت آهوان دشت تطلایی سنگسر تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

وی افزود: اقدام بسیار خوب و مفیدی که در صورت اجرای صحیح می‌تواند طعمه‌های یوزپلنگ آسیایی را در حاشیه جنوب شرقی پارک ملی توران تأمین کرده و باعث شود تا زیستگاه مطلوبیت و مرغوبیت خود را از حیث طعمه حفظ کند و از سوی دیگر باعث حفظ یوز در منطقه و عدم خروج این گونه از زیستگاه بشود.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه 5 ساله، این شرکت متعهد می‌شود تا هم نسبت به تکثیر طعمه یوز در منطقه اسب‌کشان و محدوده‌های اطراف آن اقدام کند و هم با به‌کارگیری تجهیزات و همیار در حفاظت از این منطقه به سازمان حفاظت محیط زیست کمک کند.

اکبری تصریح کرد: در سال جدید که شعار آن مهار تورم و رشد تولید است سازمان حفاظت محیط زیست در برنامه دارد که فضاهای جدید برای اشتغال ایجاد کند تا واژه مشارکت واقعی مردم برای کمک به حفظ محیط زیست تجلی پیدا کند تا مردم پای کار بیایند و از محیط زیست حفاظت و حراست کنند.

وی تأکید کرد: هر چقدر انرژی، هزینه و منابع در این راه خرج شود سرمایه‌گذاری برای آینده محیط زیست برای حفاظت بهتر است. تلاش کردیم تا با یک کار مشارکتی، یکی از جوامع محلی که هم بخشی از مراتع منطقه را در اختیار داشته و هم تعامل خوبی با جوامع محلی دارد در حفاظت از زیستگاه‌های یوز آسیایی مشارکت کند.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان در پایان گفت: خیلی نکته مهمی است که یک نفر مدیر اجرایی خوب و علاقه‌مند به محیط زیست برای این طرح مشارکتی گذاشته شود تا به زودی نتیجه اولیه این کار را ببینیم.

 در پایان، تفاهم‌نامه همکاری 5 ساله به امضای مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش و مدیرعامل شرکت آهوان دشت طلایی سنگسر رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته