دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 فروردين 1402 - 14:31
از مسیر آسیا المپیکی شدیم

عطایی: عبادی پور مصدومیت کهنه دارد/ موسوی از بزرگان والیبال است

عطایی: عبادی پور مصدومیت کهنه دارد  موسوی از بزرگان والیبال است
سرمربی تیم ملی والیبال گفت: میلاد عبادی پور با مصدومیت کهنه هم روبرو است و قرار شد بعد از بهبودی کامل به تیم ملحق شود.
کد خبر : 842001

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری بهروز عطایی سرمربی تیم ملی والیبال عصر امروز در سالن هگمتانه هتل المپیک برگزار شد. بهروز عطایی گفت: امسال سال بسیار شلوغی و پرترافیک داریم، لیگ ملت ها، قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک پیش روی ماست. همه مسابقات برای مسئولین و مردم اهمیت دارد و سعی می کنیم با تمام قوا حاضر شویم. سخت‌ترین مسابقه ما انتخابی المپیک خواهد بود که بسیار سخت و جانکاه خواهد بود. سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و بچه‌ها هم به این موضوع واقف هستند. سعی می‌کنیم از همه پتانسیل والیبال استفاده کنیم.


**قرارداد جزیده تمام شده بود

عطایی در مورد کادر فنی و جدایی جزیره از تیم ملی عنوان کرد: همه اعضای کادرفنی والیبال قراردادشان با فدراسیون تا پایان تورنمنت آن سال بود. جزیره هم قراردادش تا پایان آخرین مسابقه بود. سیاست کادرفنی تقویت گروه بود، او از مربیان خوب ماست اما هدف این بود با کیفیت بهتر و نگرش بازتر شکل بگیرد و قرار است دوباره تقویت شود. دلیل خاصی نداشت و تنها بجث فنی بود.

**عبادی پور مصدومیت کهنه دارد

وی در رابطه با میلاد عبادی پور گفت: دیشب با میلاد صحبت کردم و گفت لیگ ملت‌ها را نمی تواند در کنار تیم باشد؛ او خوشبختانه در آن زمان پدر می‌شود و از طرف دیگر مصدومیت‌های کهنه دارد که نظر شخصی خودش این بود که در اروپا بهتر درمان می‌شود؛ من هم نظرم این است که اول سلامتی بازیکن اهمیت دارد بنابراین پس از بهبودی کامل به تیم ملحق می‌شود.

** افشاردوست از والیبال دور نیست

وی در مورد حضور افشاردوست در تیم ملی و دور بودن او از مربیگری عنوان کرد: افشاردوست به مدت ۱۰ سال است مدرس است و از والیبال دور نیست من نسبت به کادرفنی حساسیت دارم و قطعا اطلاعات او باعث می‌شود به تیم ملی کمک کند.


**موسوی از بزرگان والیبال ایران است

وی در مورد بازگشت موسوی و انتقادهایی که داشت؛ اظهار داشت: محمد موسوی عاشق والیبال است و از بزرگان این رشته است. دعوت از ستاره‌ها همیشه در تفکر ما می‌گنجید. از روز اول که آمدم هیچ وقت نگفتم کسی دعوت نمی‌شود ما باید از تمام ظرفیت‌های والیبال استفاده کنیم.

**نام غفور در لیست آمریکا بود

وی در مورد خداحافظی غفور عنوان کرد:  با غفور صحبت کردم اسمش در لیست آمریکا بود. قبل از فینال لیگ برتر با او صحبت کردیم. خیلی دوستانه حرف زدیم؛ از من فرصت خواست. اینکه بگوییم چون یک بار از تیم ملی فاصله گرفته دوباره برگردد درست نیست، من چنین اعتقادی نداشتم. معتقد بودم باید به همه بازیکنان فرصت بدهیم. با این حال او از ما فرصت خواست ولی در نهایت با کمال احترام و ادب اعلام کرد قصد بازگشت ندارد که ما هم به او احترام می‌گذاریم.

عطایی: عبادی پور مصدومیت کهنه دارد/ موسوی از بزرگان والیبال است

**نظر عبادی پور روی کاپیتان بودن موسوی بود

عطایی در مورد قهر عبادی پور به خاطر اینکه بازوبند کاپیتانی را به موسوی دادند، اظهار داشت: روزی که  موسوی به لیگ ملت‌ها دعوت شد میلاد اعلام کرد وقتی موسوی در ترکیب تیم است کاپیتانی حق اوست؛ بچه‌ها با هم خیلی ارتباط خوبی دارند و هیچ مشکل خاصی با هم ندارند. کاپیتانی حق موسوی است و این به خواسته خود میلاد بود.

**مسابقات والیبال همیشه فشرده است

وی در مورد فشرگی مسابقات بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک خاطرنشان کرد: مسابقات والیبال در تمامی طول سال با همین فشردگی برگزار می‌شود. همیشه این روند در والیبال وجود داشته و نوع برنامه ریزی فدراسیون جهانی است. از این فشردگی همیشه اذیت می‌شویم و بازیکنان هم تحت فشار هستند. هر هفت روز میزبانی مسابقات تغییر می‌کند. در بازی‌های آسیایی هم فشار زیادی روی ماست چرا که چند روز بعد باید در انتخابی المپیک شرکت کنیم؛ با این حال تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را بگیریم.

وی در مورد پایان دوره ریاست داورزنی گفت: من در جریان این موضوع نیستم؛ امیدوارم والیبال روند رو به رشد خودش را ادامه دهد.

**به دنبال تقویت کادرفنی هستم

عطایی در مورد بازگشت سیچلو به تیم ملی عنوان کرد: در صدد تقویت تیم ملی هستیم و به دنبال گزینه‌هایی هستیم که شناختش نسبت به والیبال زیاد باشد و بتواند به تیم کمک کند؛ گزینه‌هایی مدنظر است اما فعلا نمی‌توانیم اعلام کنیم.

**تیم اصلی به مسابقات اعزام می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که کدام تیم در مسابقات بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند، گفت: تیم ملی در مسابقات پیش رو با تمام قوا شرکت می‌کند. تیم الف با همه توانش ظاهر می‌شود و سعی می‌کنیم انتظار وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک را برآورده کنیم.

**وقت آن است که دولت نگاه ویژه‌ای به والیبال داشته باشد

سرمربی تیم ملی والیبال در مورد پرواز بیزینس برای ملی‌پوشان با توجه به فشردگی رقابت‌ها گفت: موسوی این صحبت را انجام داد و خیلی درست بود. امروز تهیه بیزینس برای یک شخص ۲۰۰ میلیون هزینه دارد و این برای فدراسیون والیبال سخت است. والیبال پرافتخارترین ورزش گروهی است و من فکر می‌کنم سیستم بیرون از فدراسیون به ما کمک کند چون مسابقات خیلی فشرده است، بعد از هانگژو ۴ روز وقت داریم به انتخابی المپیک برسیم. فکر می‌کنم وقت آن رسیده که دولت نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

عطایی: عبادی پور مصدومیت کهنه دارد/ موسوی از بزرگان والیبال است

**صالحی در لیگ ملت‌ها حضور دارد

وی در مورد وضعیت میثم صالحی و اضعر مجرد گفت: هر دو تحت درمان هستند و صالحی تمرینات بسیار خوبی دارد و این نوید روزهای خوب است.اما اصغر مجرد کمی شرایطش متفاوت است و باید با احتیاط بازی کند. صالحی قطعا در لیگ ملت‌ها کنار ماست.

**توخته داروی ممنوعه استفاده کرده بود

وی در مورد محرومیت توخته عنوان کرد: توخته یکی از بازیکنان خوب ماست؛ اما متاسفانه او داروی کلیه که جزو داروهای ممنوعه بود مصرف کرده بود و به ما هم اعلام نکرده بود و همین موضوع باعث شده تست دوپینگش مثبت اعلام شود. با این حال او بازیکن خوب ماست و کنارش هستیم.

 **از مسیر آسیا المپیکی شدیم

سرمربی تیم ملی والیبال در خصوص شرایط صعود ایران به المپیک، افزود: انتخابی المپیک شرایط سختی دارد. تیم‌ها در سه گروه هشت تیمی مسابقه می‌دهند. روال صعود پیش از این بارها اعلام شده است. برای ما خوب است که تیم‌هایی که بالاتر از ایران قرار دارند صعود کنند تا در مرحله بعدی کار برای ما راحت تر باشد. ایران تاکنون هیچ وقت در این مرحله المپیکی نشده و از مسیر آسیا به المپیک رسیده‌ایم.

**موسوی و والیبال به هم مدیون هستند

عطایی درمورد دلیل بازگشت موسوی به تیم ملی با توجه به حواشی که ایجاد شده بود، تصریح کرد: والیبال ما در سال‌های اخیر روند رو به رشد فوق العاده‌ای داشته است. یک نسل درست شکل گرفت تا بهترین عملکرد را در 10 سال اخیر داشته باشیم و حالا به دنبال حضور در المپیک هستیم. در این مدت موسوی کمک زیادی به والیبال کرد. موسوی و والیبال به هم مدیون هستند. والیبال به موسوی نیاز دارد و وی با تمام توان در خدمت تیم ملی است. در تمام مسابقات حضور پیدا می‌کنیم و با تمام قوا می‌رویم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته