دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 فروردين 1402 - 21:49
پنالتی اول پرسپولیس باید تکرار می‌شد

حق‌وردی: پنالتی‌های پرسپولیس درست بود/ گل اسماعیلی فر به درستی آفساید اعلام شد

حق‌وردی: پنالتی‌های پرسپولیس درست بود  گل اسماعیلی فر به درستی آفساید اعلام شد
کارشناس داوری درباره داوری دیدار پرسپولیس و مس کرمان توضیحاتی را ارائه کرد.
کد خبر : 841742

تورج حق‌وردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره اینکه عملکرد کوپال ناظمی را در بازی مس کرمان با پرسپولیس چطور دید، اظهار داشت: به نظرم گل اول پرسپولیس مشکوک به آفساید بود و تشخیص آن برای کمک داور سخت بود. پنالتی هم که برای پرسپولیس اعلام شد به درستی توسط داور گرفته شد. البته در هنگام زدن ضربه پنالتی به دلیل اینکه بازیکنان مس کرمان و پرسپولیس وارد محوطه جریمه شدند داور بایستی رأی به اعلام تکرار ضربه پنالتی می‌داد که این کار را نکرد. همچنین اعلام پنالتی دوم هم برای تیم پرسپولیس بهترین تصمیم بود زیرا مدافع مس کرمان در هنگام ضربه پای مهاجم حریف را زد. 

وی درباره اینکه بازیکنان پرسپولیس معتقد بودند که باید دروازه‌بان مس کرمان توسط داور از زمین مسابقه اخراج می‌شد، گفت: هیچ خطایی رخ نداد زیرا در هنگام ارسال توپ دروازه‌بان مس کرمان با شکم خود توپ را دفع کرد و این گونه نبود که با دست مانع از رسیدن توپ به مهاجم پرسپولیس شود. ادامه بازی بهترین تصمیم از طرف داور بود زیرا کمک داور اول در نزدیکی آن صحنه قرار داشت.

کارشناس داوری در مورد اینکه آیا گل سوم پرسپولیس که توسط اسماعیلی‌فر آفساید بود یا صحیح، گفت: در لحظه‌ای که توپ توسط ترابی به سمت دروازه مس کرمان نواخته شد بازیکن پرسپولیس چند سانتی متر جلوتر از مدافعان مس کرمان بود و تصمیم کمک داور مبنی بر مردود کردن گل این تیم بهترین تصمیم بود.

حق‌وردی با اشاره به اینکه دادن کارت زرد به پورعلی‌گنجی بهترین تصمیم از طرف داور مسابقه بود، اظهار داشت: در لحظه‌ای که خطا روی بازیکن مس کرمان پشت محوطه هجده قدم صورت گرفت چند بازیکن پرسپولیس در نزدیکی صحنه قرار داشتند و خطا هم به گونه‌ای نبود که داور بخواهد مدافع این تیم را با کارت قرمز جریمه کند و دادن کارت زرد کفایت می‌کرد. 

وی با تاکید بر اینکه تنها داور یک بار می‌تواند باعث توقف بازی به دلیل انداختن لیزر توسط تماشاگران مس شود، گفت: در چنین اتفاقاتی قانون گفته تنها داور یک بار مکلف است توقف در بازی ایجاد کند تا مسئولان برگزاری مسابقات به این مساله رسیدگی نمایند. بیشتر از یک بار داور این اجازه را ندارد تا هر بار بخواهد در روند بازی خلل ایجاد کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته