دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 17:06

نمایشگاه تجهیزات کوهنوردی واحد بجنورد افتتاح شد + تصاویر

نمایشگاه تجهیزات کوهنوردی از سوی معاون دانشجویی و فرهنگی واحد بجنورد، مسئول فرهنگی و جمعی از دانشجویان در سالن نمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افتتاح شد.
کد خبر : 84157

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، به همت معاون دانشجویی فرهنگی و اداره فوق برنامه تربیت بدنی واحد بجنورد نمایشگاه کوهنوردی با هدف آشنایی دانشجویان با ورزش کوهنوردی، ایجاد انگیزه و علاقه به دانشجویان به این ورزش برپا و تجهیزات و وسایل کوهنوردی به معرض نمایش گذاشته شد.


مهدی مودتی مسئول آموزش کوهنوردی استان خراسان شمالی و مدرس رشته تربیت بدنی واحد بجنورد در حاشیه افتتاح نمایشگاه کوهنوردی به بیان توضیحاتی درباره نحوه استفاده و کاربرد تجهیزات کوهنوردی از جمله کرامپون، انواع کوله کوهنوردی، سوپر گ‌تر، چادر، کفش دوپوش، کارابین پیچ، طنابچه انفرادی و... پرداخت.



وی اظهار کرد: «رشته کوهنوردی باعث افزایش اعتماد بنفس، بالارفتن هوش هیجانی، افزایش مهارت و توانایی فردی برای غلبه بر فشار‌ها و مقتضیات محیطی دارد.»


مسئول آموزش کوهنوردی با توجه به رشته‌های مختلف کوهنوردی گفت: «کوهنوردی رشته‌ای است که دارای شاخه‌های مختلفی از جمله غارنوردی، دره نوردی، اسکی کوهستان، سنگ نوردی، دیواره نوردی، یخ نوردی و.... است و فعالیت در این رشته‌ها مستلزم استفاده از تجارب کسانی است که در این مسیر گام برداشته و روش اصولی وارد شدن به این رشته را با هدف ایمن ماندن کوهنورد، ایمن ماندن بستر کوهستان و استفاده صحیح از تجهیزات و لوازم کوهنوردی آموزش دهند.»



در این نمایشگاه ورزش اسلک لاین نیز از سوی دانشجویان کوهنورد واحد بجنورد از جمله علیرضا صفری دانشجوی تربیت بدنی و حسام محمدی عضو تیم ملی هیمالیانوردی به معرض نمایش گذاشته شد.


این نمایشگاه به‌مدت یک هفته در سالن نمایشگاهی فرهیختگان واحد بجنورد برپا و بازدید برای عموم آزاد است.


در پایان این بازدید دکتر ملیحه اختری معاون دانشجویی فرهنگی واحد بجنورد از دانشجویان کوهنورد و برپادارنده نمایشگاه حسام محمدی، بهزاد صداقت و علیرضا صفری قدردانی کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته