دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 15:42

پیام وزیر علوم به کنفرانس مهندسی برق ایران

دکتر محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پیامی به مناسبت برگزاری بیست‌وچهارمین کنفرانس مهندسی برق ایران صادر کرد.
کد خبر : 84155

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در متن پیام محمد فرهادی آمده است:


«حلول ماه مبارک شعبان و فرا رسیدن اعیاد شعبانیه از جمله ولادت با سعادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین و تقارن ولادت آن امام همام با برگزاری بیست‌وچهارمین کنفرانس مهندسی برق ایران را که بزرگ‌ترین رویداد علمی کشور در زمینه مهندسی برق و کامپیوتر است، به فال نیک می‌گیرم و به جامعه علمی و دانشگاهی کشور تبریک می‌گویم.
همان‌گونه که از شمارگان این کنفرانس پیداست، این رویداد علمی از قدمت و سابقه بالایی برخوردار است و برگزاری سالانه آن از سوی یکی از دانشگاه‌های معتبر کشور و ارائه آخرین دستاوردهای پژوهش و فناوری در این حوزه، نشانه اهمیت و جایگاه بین‌المللی آن است.»


در ادامه این پیام آمده است: «رشته مهندسی برق‌وکامپیوتر، امروزه راهگشای بسیاری از مسائل فناوری در جهان است. در اهمیت این رشته همین بس که دانشکده‌های برق به لحاظ کادر علمی و امکانات، در رقابت با معتبرترین دانشگاه‌های دنیا و پذیرای نخبگان و بهترین فارغ‌التحصیلان آموزش و پرورش کشور هستند. گرایش‌های مختلف این رشته، گستره وسیعی از مسائل فناوری را دربر می‌گیرد و یکی از پرطرفدارترین رشته‌های مورد علاقه جویندگان علم و دانش در کشور به حساب می‌آید و نمایه‌شدن این کنفرانس در موسسه معتبر انجمن مهندسین برق و الکترونیک دنیا (IEEE) در شناساندن جایگاه دانشمندان این رشته اهمیت بسزایی دارد.
چشم‌اندازی که اکنون فراروی دانشمندان، محققان و پژوهشگران این رشته قرار دارد، ارتباط نخبگان علمی با صنعت و به کارگیری آخرین دستاوردهای این رشته برای تحقق اقتصاد مقاومتی است. امیدوارم برگزاری این کنفرانس، موجب ارتقای جایگاه کشور عزیزمان ایران در حوزه مهندسی برق باشد. بار دیگر از برگزارکنندگان کنفرانس، اعضای کمیته دائمی و مسئولان دانشگاه شیراز تشکر و قدردانی می‌کنم و برای همه دست‌اندرکاران موفقیت روزافزون آرزومندم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته