دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تقوی‌نژاد: مالیات حقوق‌های چند ده میلیونی پرداخت شده است

رئیس کل سازمان امور مالیاتی گفت: از پرداخت‌های چند ده میلیونی به مدیران بیمه با خبر بودیم اما ضرورتی به اعلام آن نمی‌دانستیم و همچنین مالیات این حقوق‌ها پرداخت شده است.
کد خبر : 84149

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، سید کامل تقوی‌نژاد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ما متوجه پرداخت این پاداش‌ها شده بودیم اما ضرورتی به اعلام آن نبود زیرا ما مسئول وصول مالیات هستیم و سایر بخش‌ها باید بر این موضوع نظارت‌ داشته باشند.


وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اطلاع از این پرداخت‌ها سازمان امور مالیاتی اعلام نکرده است، تصریح کرد: این موضوع وظیفه ما نیست و ما مسئول وصول مالیات هستیم و در صورتی که فردی را سراغ دارید که مطابق با قانون، مالیات خود را پرداخت نمی‌کنند به سازمان امور مالیاتی معرفی کنید.


تقوی‌نژاد تاکید کرد: قطعاً تمام پرداخت‌ها مشمول ارائه مالیات است و این افراد هم حتما مالیات خود را پرداخت کرده‌اند.


وی با بیان اینکه به هر میزانی که ذی‌حسابان حقوق به کارکنان می‌پردازند، مالیات آن را مطابق با جدولی که طراحی شده است، به سازمان امور مالیاتی ارائه می‌دهند، افزود: بخشی از کارکنان معاف از مالیات، بخشی از آنها مشمول پرداخت ۱۰ درصدی و بخشی دیگر مشمول پرداخت ۲۰ درصدی است.


رئیس کل سازمان امور مالیاتی ادامه داد: در گذشته برای حقوق اشخاص دولتی و غیردولتی مالیات‌های متفاوتی وجود داشت اما اکنون یکسان‌سازی صورت گرفته است به نحوی که تا سقف یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان در ماه از پرداخت مالیات معاف است و تا سقف ۷ برابر حقوق مالیات ۱۰ درصدی تعیین شده است.


وی تاکید کرد: مبنا در پرداخت مالیات اصناف، اعتماد میان اتحادیه‌ها و سازمان‌های امور مالیاتی است که تلاش می‌شود، اظهارنامه‌ها مورد تایید قرار گیرد.


تقوی‌نژاد با بیان اینکه در ارتباط با مالیات سال ۹۴ مبنا را مالیات قطعی سال ۹۳ قرار داده‌ایم، خاطر نشان کرد: اگر افرادی باشند که برگه مالیات قطعی سال ۹۳ را نداشته باشند، برگه قطعی سال ۹۲ ملاک عمل قرار خواهد گرفت و نسبت به پرداخت مالیات متعلقه اقدام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته