دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1402 - 11:16
با هدف حفظ نگهداری اسناد و مدارك دولتی و تاريخی؛

عملکرد دستگاه‌ها در حوزه مدیریت اسناد و مدارک در سال 1401 ارزیابی شد

عملکرد دستگاه‌ها در حوزه مدیریت اسناد و مدارک در سال 1401 ارزیابی شد
براساس مصوبه شورای اسناد ملّی کشور، عملکرد مجموع دستگاه‌های دولتی،‌ وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته، شرکت‌ها و نهادها در سال 1401 مورد ارزیابی قرار گرفت.
کد خبر : 841356

به گزارش گروه فرهنگ خبرگزاری آنا، بر اساس قوانین و مقررات، سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران وظیفه جمع آوری و حفظ اسناد ملّی، هویتی، اداری و میراث مکتوب ایران را به عهده دارد و بر اساس این وظیفه ذاتی، سازمان مکلف است برابر با بخشنامه ابلاغی، گزارش نحوه عملکرد دستگاهها در اجرای قانون مذکور را به رئیس جمهور و شورای اسناد ملّی در دوره‌های زمانی مشخص ارائه کند.

به همین منظور، عملکرد دستگاه‌های دولتی در سال جاری، در زمینه اجرای قانون اسناد ملّی ایران، مدیریت و ساماندهی اسناد و مدارک، استانداردسازی محیط‌های نگهداری اسناد و مدارک کاغذی و الکترونیکی، شناسایی، ارزشیابی و انتقال اسناد با ارزش به آرشیو ملّی بررسی شد.

براساس این گزارش، عملکرد تعداد ۲۵ دستگاه دولتی، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته، شرکت‌ها و نهاد‌ها در وضعیت همکاری خیلی خوب، ۱۴ دستگاه در وضعیت همکاری خوب، ۹ دستگاه در وضعیت همکاری متوسط، ۱۴ دستگاه در وضعیت همکاری ضعیف و ۱۴ دستگاه در وضعیت عدم همکاری قرارگرفته‌اند.

این ارزیابی‌ها توسط ریاست سازمان در قالب ارسال نزدیک به یکصد نامه به بالاترین مقام دستگاه‌ها ازجمله روسای قوا، کلیه اعضای هیات دولت، روسای سازمان‌های ملّی و مدیران ارشد اجرایی ارسال شد. در ارزیابی انجام شده وضعیت کلی هر دستگاه با تمامی سازمان‌ها و واحد‌های تابعه و وابسته به صورت متمرکز انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته