دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
همراه با کنسرت و تئاتر‌های خیابانی،

جشنواره لاله‌­های استانبول برگزار می‌­شود

جشنواره لاله‌­های استانبول برگزار می‌­شود
جشنواره لاله‌­های استانبول استانبولی‌ها و هم گردشگران خارجی را میزبان خواهد بود تا از زیبایی طبیعی این شهر نهایت بهره را ببرند.
کد خبر : 841351

به گزارش خبرنگار رسانه خبرگزاری آنا، با فرارسیدن فصل لاله‌ها در سال ۲۰۲۳ استانبول میزبان تصویری رنگی از گل‌های لاله و گل‌های دیگر خواهد شد و بنا‌های تاریخی این شهر مانند امیرگان، پارک گلخانه، میدان سلطان احمد، پارک گوزتپه و باغ هدیو با ۷/۷ میلیون شاخه گل سنبل، نرگس زرد، کلاغک و لاله زیبا تزئین و آراسته خواهند شد.

اداره زیباسازی و نگهداری از باغات و فضای سبز شهرداری استانبول اماکن تاریخی و باستانی این شهر را با لاله‌های رنگی مزین کرده است و سعی کرده تا تصویری رنگی و سرزنده از این شهر باستانی به ساکنانش و گردشگران ارائه دهد.

نمایش‌های کودکانه، کارگاه‌های فرهنگی، تئاتر‌های خیابانی و کنسرت‌های مختلف از روز ۱۵ آوریل در این شهر آغاز خواهند شد.

در این جشنواره باشکوه که در آن لاله‌ها در سراسر استانبول غنچه می‌کنند، هم استانبولی‌ها و هم گردشگران خارجی این فرصت را خواهند داشت تا از زیبایی طبیعی این شهر نهایت بهره را ببرند. با نمایش لاله ها، استانبول با بافت فرهنگی و تاریخی خود میزبان هزاران رنگی مختلف در تمام طول ماه آوریل خواهد بود.

از سال ۲۰۰۶، شهرداری استانبول جشنواره گل‌های لاله را در آوریل هر سال برگزار می‌کند. علاوه بر زیبایی طبیعی شان، گل‌های لاله اهمیت زیادی در فرهنگ و تاریخ عثمانی داشتند. در طول قرون شانزده و هفده، گل‌های لاله به تعداد فراوان در باغ‌های عثمانی کشت می‌شدند و به تدریج به نماد قدرت و رونق این امپراتوری تبدیل شدند.

عثمانی‌ها نیز علاقه خاصی به این گل پیدا کردند و این گل به نماد ثروت و پرستیژ تبدیل شد. گل لاله همچنین یکی از موتیف‌های محبوب در هنر عثمانی است و می‌توان آن را در بافت پارچه ها، کاشی‌های سرامیک و اشیای تزئینی دیگر مشاهد کرد.

لاله همچنین نقش مهمی را در اقتصاد امپراتوری عثمانی بازی کرده است. کشت و فروش این گل به صنعت سودآوری تبدیل شد و عثمانی‌ها سیستم پیچیده‌ای برای تجارت آن‌ها به وجود آوردند. حتی از گل‌های لاله به عنوان شکلی از ارز در یک مقطع استفاده شد، به طوری که از پیاز این گل در ازای مبالغ هنگفت پول استفاده می‌شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته