دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1402 - 09:11
سایت اتحادیه جهانی کشتی نوشت؛

روز متفاوت نمایندگان ایران در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا/ بالی تحسین شد

روز متفاوت نمایندگان ایران در کشتی فرنگی قهرمانی آسیا  بالی تحسین شد
پس از پایان مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا سایت اتحادیه جهانی کشتی به تعریف و تمجید از نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران پرداخت.
کد خبر : 841288

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سایت اتحادیه جهانی کشتی پس از پایان مسابقات فرنگی قهرمانی آسیا نوشت: در مقایسه با روز اول، اوضاع برای ایران متفاوت‌تر از این نمی‌توانست پیش برود اما مهدی بالی حمزه‌( ایران) با دفاع از عنوان قهرمانی وزن ۹۷ کیلوگرم خود در دیدار پایانی رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی آسیا توانست غرور ملی این کشور را حفظ کند.

بالی حمزه در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم با نتیجه ۷ بر ۴ مقابل اوزور ژوزوپبکوف (KGZ) پیروز شد و تنها طلای روز خود را پس از چهار بُرد در آستانه به ایران هدیه داد.

پس از آن نوبت درخشش قرقیزستان بود که هر پنج کشتی‌گیر این کشور به مدال رسیدند. ایران که یک مدال نقره و یک  برنز را نیز به تعداد مدال‌های خود در این روز اضافه کرده بود، با ۱۹۶ امتیاز به عنوان قهرمانی تیمی دست یافت.

در حالی که قهرمانی تیم ایران در خطر نبود، پیروزی بالی مقابل ژوزوپبکوف در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم درام یک مسابقه حساس را داشت. زیرا این ۲ سال گذشته ۲ بار با هم ملاقات کرده بودند که بالی حمزه هر ۲ بار به مقام اول آسیا رسیده بود. ابتدا نماینده ایران در نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی آسیا در مغولستان با نتیجه ۴ بر ۱ پیروز شد و هفت ماه بعد در جام جهانی باکو با نتیجه ۳ بر ۳ از ژوزوپبکوف به برتری رسید.

همچنین در بخشی از این گزارش به مدال برنز مهمدی و درخشش وی هم اشاره شده و نوشته شد؛ علیرضا مُهمدی قهرمان مسابقات زاگرب با پیروزی ۵ بر یک مقابل روهیت داهیا دارنده مدال برنز زیر ۲۰ سال جهان در وزن ۸۲ کیلوگرم، یک مدال برنز به مدال‌های ایران اضافه کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته