دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 فروردين 1402 - 08:30
به ورزشکاران اعلام کردیم تعهد ریالی را قبول می کنیم

پاسخ دبیر فدراسیون دوومیدانی به ادعای فصیحی: او طبق مصوبه پاداش گرفته است

پاسخ دبیر فدراسیون دوومیدانی به ادعای فصیحی: او طبق مصوبه پاداش گرفته است
دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت:‌فصیحی طبق مصوبه پاداش دریافت کرده و فدراسیون هم به تعهدات خودش عمل کرده است.
کد خبر : 841226

هاشم خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش خبرگزاری آنا، در واکنش به اظهارات فرزانه فصیحی مبنی بر اینکه  او با وجود پاداشی که دریافت کرده مبلغی را هم روی آن به صورت یورو گذاشته و به مربی شخصی و خارجی خود پرداخت کرده است گفت:در هیات رئیسه فدراسیون دوومیدانی مصوب شده بود که هر ورزشکاری در هر رده سنی موفقیت و افتخاری کسب می‌کند به منظور تشویق آن ورزشکار پاداشی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. حتی در مسابقات بازی‌های کشور‌های اسلامی که فصیحی موفق به کسب مدال شده از سوی فدراسیون برای او پاداش در نظر گرفته‌اند؛ البته من بعد از بازی‌های کشور‌های اسلامی به فدراسیون آمدم، اما تا آنجا که می‌دانم حدودا ۶۰ میلیون برای مدال‌آوری در آن مسابقات پاداش دریافت کرده بود.

**برای بلیط یک مسابقه باید 900 میلیون هزینه کنیم

وی تأکید کرد: به هر حال دوومیدانی دارای ۲۴ ماده است و به یک بودجه قابل توجه نیاز دارد. برای همین مسابقات قهرمانی آسیا در رده نوجوانان که اردیبهشت‌ماه به میزبانی ازبکستان برگزار می‌شود تنها هزینه بلیط این مسابقات ۸۰۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان شده است. طبیعی است با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات مالی که همه فدراسیون‌ها با آن مواجه هستند ما هم مشکلات خاص خودمان را داریم، اما با این حال در فدراسیون همه دوومیدانی‌کاران به مسابقات اعزام‌ها انجام می‌شوند، حتی اگر دوومیدانی‌کاری شانس مدال نداشته باشد، اما اگر بدانیم مستعد است و در آینده مدال‌آور خواهد بود روی آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

**ملی‌پوشان قانع هستند

دبیر فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: علاوه بر دوومیدانی‌کاران که در ماده‌های مختلف در اردو به سر می‌برند، برخی دیگر از دوومیدانی‌کاران مثل فرزانه فصیحی، حسن تفتیان و احسان حدادی شرایط خاص خودشان را دارند و فدراسیون تلاش می‌کند که آن‌ها از برنامه خودشان عقب نمانند. البته که ممکن است گاهی به خاطر شرایط از برنامه عقب بیفتیم، اما ما همه تلاشمان را به کار می‌گیریم. خوشبختانه ملی پوشان هم شرایط را درک می‌کنند و قانع هستند.

**فصیحی طبق مصوبه پاداش دریافت کرد

خزایی در مورد پاداش مصوبه فدراسیون به ورزشکاران گفت: فصیحی طبق مصوبه پاداش دریافت کرده و فدراسیون هم به تعهدات خودش عمل کرده است، او تا چند روز دیگر هم به کمپ ازمیر ترکیه می‌رود. الان ورزشکاران سایر کشور‌ها در کمپ‌های مختلف تمرین می‌کنند، اما ورزشکاران ما در کیش و تهران و سایر شهر‌های ایران اردو برگزار می‌کنند.

** تمامی هزینه‌ها از نظر ریالی برعهده ماست

دبیر فدراسیون دوومیدانی در مورد بحث مربی خارجی برای دوومیدانی‌کاران اظهارداشت: همه ورزشکاران ما در ماده‌های مختلف زیر نظر مربی ایرانی تمرین می‌کنند؛ در مورد بحث مربی خارجی و یا اردو‌های خارجی ما به ورزشکاران اعلام کردیم که در ایران تمامی هزینه‌ها را از نظر ریالی تأمین می‌کنیم و اگر ورزشکاری قصد داشته باشد با مربی خارجی تمرین کند یا اردوی خارج از کشور داشته باشد مابقی هزینه‌ها برعهده خود ورزشکار است. یعنی آن چه که در ایران است برعهده ماست مابقی ما برعهده ورزشکار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته