دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1402 - 14:13
نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان:

تنها راه سعادت بشر حرکت در مسیر اسلام و اطاعت از قرآن است

تنها راه سعادت بشر حرکت در مسیر اسلام و اطاعت از قرآن است
حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده عنوان کرد: تنها راه سعادت بشریت حرکت در مسیر اسلام و اطاعت از دستورات قرآن کریم است.
کد خبر : 841198

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، مراسم پرفیض و برکت نخستین شب از شب‌های قدر با حضور مؤمنان روزه‌دار و با حضور نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در این مراسم با استناد بر آیات قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم‌السلام این شب‌ها را آبستن اتفاقات بزرگی مانند نزول قرآن دانست و اظهار کرد: در این شب‌های باعظمت با دعا و نیایش، حوادث یک سال سرنوشت انسان در آن رقم می‌خورد و خداوند باریتعالی به عظمت این نعمت بزرگ زندگى، مرگ، رزق، سعادت و شقاوت انسان‌ها و امورى ازاین قبیل را دراین شب مقدر می‌گرداند.

حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، کتاب آسمانی قرآن کریم را بی‌نظیرترین، کامل‌ترین و جامع‌ترین مرجع سعادت بشریت در حوزه‌های علمی، تاریخی و... دانست و ادامه داد: توجه به آیات پر راز و رمز قرآن کریم، خواندن تفسیر آیات الهی از زبان مفسران دینی و کشفیات بشری در این جهان نشان از آینده‌نگری و پیش‌بینی این معجزه الهی دارد که در نوع خود یگانه است و قبل از دستیابی علوم تجربی به بسیاری از مسائل هستی، قرآن کریم همه آن‌ها را به طرز معجزه‌آسایی پیش بینی کرده است و هنوز بسیاری از مسائل که در قرآن کریم به آن پرداخته شده برای علوم تجربی و انسانی مبهم و ناشناخته است.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر حفظ شئونات اسلامی و اطاعت از دستورات دینی اسلام، حرکت در مسیر اسلام را یک واجب شرعی خواند و متذکر شد: یک مسلمان واقعی باید گام‌های خود را منطبق با دستورات الهی بردارد و با تأسی از آموزه‌های دینی و کتاب آسمانی قرآن کریم در مباحثی همچون تعلیم و تربیت فرزندان، نیکی به دیگران، صله رحم، به جا آوردن واجبات و پرهیز از منکرات تلاش کند.

تنها راه سعادت بشریت حرکت در مسیر اسلام و اطاعت از دستورات قرآن کریم است

وی، انقلاب اسلامی را تداوم راه پیامبر عظیم‌الشأن اسلام صلی‌الله علیه و آله و سلم و ائمه اطهار علیهم‌السلام دانست و تأکید کرد: وقتی تمام مذاهب دست بشریت به پوچ‌گرایی و نیستی ختم می‌شود، تنها راه سعادت بشریت حرکت در مسیر اسلام و اطاعت از دستورات قرآن کریم است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان هرمزگان هم در حاشیه این مراسم گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در استان هرمزگان به‌عنوان یک مؤسسه علمی تأثیرگذار می‌کوشد تا با برگزاری مراسم فرهنگی تأثیرگذار، جوانان را در مسیر مستقیم الهی قرار دهد و با بصیرت‌افزایی، بالا بردن اطلاعات و آگاهی جوانان در ترسیم نقشه راهبردی مبارزه با استکبار، ظلم و ستم نقش بزرگی را ایفا کرده است.

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد با بیان اینکه مطابق سال‌های گذشته این مراسم با حضور پرشور دانشگاهیان در مسجد دانشگاه و در جوار شهدای گمنان این دانشگاه با حضور قاریان، مداحان و سخنرانان بزرگ و بنام برگزار شد، افزود: برگزاری اولین شب قدر را در مسجد دانشگاه با حضور گسترده و استقبال دانشگاهیان نشان‌دهنده اعتقاد راسخ، عشق و علاقه قلبی آنان به مراسم دینی و مذهبی است.

وی در ادامه توضیح داد: دو شب دیگر قدر هم مطابق زمان‌بندی اعلام شده در اطلاعیه‌های رسمی دانشگاه در همین مکان و راس ساعت ۲۳ آغاز می‌شود، امیدواریم در این شب‌های بابرکت توفیق سعادت اخروی و دنیوی نصیب همه ما شود.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان هرمزگان از دانشجویان، استادان و کارکنان خواست تا با حضور در مراسم لیالی قدر از ثواب معنوی و برکات این شب‌های بی‌نظیر بهره لازم را ببرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته