دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 فروردين 1402 - 13:35
با ابلاغ به دولت؛

قالیباف مجوز اخذ وام وزارت راه از بانک مسکن را لغو کرد

قالیباف مجوز اخذ وام وزارت راه از بانک مسکن را لغو کرد
رئیس مجلس شورای اسلامی با ابلاغ نامه‌ای به رئیس جمهور، مجوز هیئت دولت به وزارت راه برای اخذ وام از بانک مسکن به منظور اجرای طرح‌های اصلاح جاده‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای را غیرقانونی اعلام کرد.
کد خبر : 841188

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه به حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، مصوبه هیئت وزیران در خصوص صدور مجوز دولت به وزارت راه و شهرسازی برای اخذ تسهیلات از بانک مسکن جهت اجرای طرح‌های مؤثر در کاهش تصادفات جاده‌ای را غیر قانونی عنوان کرد.

در این نامه با اشاره به اعلام نظر هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس، آمده است: بر اساس بند ۱ ماده ۲۱۲ قانون آیین نامه داخلی مجلس، اخذ وام‌های داخلی و خارجی توسط دولت باید به تصویب مجلس برسد؛ بنابراین صدور مجوز اخذ تسهیلات توسط دستگاه‌های اجرایی از سوی دولت، غیر قانونی است.

همچنین در بخش دیگری از این نامه با اشاره به بند «ن» ماده ۲۸ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی ۲ که ایجاد هرگونه بار مالی برای دولت باید حتما در قانون بودجه سنواتی آمده باشد، لذا رئیس مجلس مصوبه دولت در خصوص تضمین اصل و سود تسهیلات بانک مسکن به وزارت راه از سوی سازمان برنامه و بودجه را نیز غیر قانونی دانسته است.

قالیباف مجوز اخذ وام وزارت راه از بانک مسکن را لغو کرد

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته