دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 فروردين 1402 - 19:41
الهیان:

زنان ایرانی می‌توانند با زبان مشترک قرآن، انحصار رسانه‌ای علیه ایران را بشکند

زنان ایرانی می‌توانند با زبان مشترک قرآن، انحصار رسانه‌ای علیه ایران را بشکند
نماینده تهران گفت: تعاملات بین‌المللی انحصار رسانه‌ای علیه ایران در حوزه زنان را می‌شکند و زنان فعال قرآنی از کشورهای مختلف می‌فهمند که بانوان ایرانی با علم و اقتدار و فعال ایستاده و یکی از محورهای فعالیت‌های زن متعهد ایرانی قرآن کریم است.
کد خبر : 841062

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، زهره الهیان نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: امسال نمایشگاه قرآن یک رویکرد تحول‌گرایی به خود گرفته است و به لحاظ کیفیت و وسعت با ظرفیت بالاتر از سال‌های گذشته به فعالیت‌های قرآنی می‌پردازد.

او ادامه داد: امسال شاهد پررنگ شدن رویکرد بین‌المللی در سی‌امین نمایشگاه امسال هستیم. در بخش افتتاحیه و بین‌الملل شاهد حضور چند وزیر در نمایشگاه بین‌المللی قرآن بودیم. تعاملات بانوان فعال قرآنی از کشورهای اسلامی و در گوشه‌های مختلف جهان با بانوان حافظ قرآن کریم در ایران باید جدی‌تر گرفته شده و محور تعاملات بین‌المللی قرآن کریم قرار بگیرد.

الهیان با تاکید براین که این نقش به بانوان قرآنی در حوزه بین‌الملل می‌تواند به گسترش و اشاعه تفکر انقلاب اسلامی و رویکرد اسلام ناب محمدی کمک کند، افزود: در طول ماه‌های گذشته استکبار جهانی به طور جدی جامعه بانوان ایران اسلامی را هدف قرار داد و تلاش می‌کند که چهره زن مسلمان ایرانی را به یک چهره منفعل تبدیل کرده و در واقع غیر اثرگذار نشان بدهد و اعلام کند که زنان در جامعه ایران نقشی ندارند و تحت فشار هستند.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: این تعاملات بین‌المللی انحصار رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی در حوزه زنان را می‌شکند و زنان فعال قرآنی از کشورهای مختلف می‌فهمند که بانوان ایرانی با علم و اقتدار و فعال ایستاده و یکی از محورهای فعالیت‌های زن متعهد ایرانی قرآن کریم است. قرآن به عنوان یک زبان مشترک کمک خواهد کرد که تعاملات جدی‌تر گرفته شود.

الهیان با اشاره به اینکه چنین محافل قرآنی به تحکیم فضای خانواده کمک می‌کند، ادامه داد: فضای سی‌امین نمایشگاه قرآن طوری جذاب طراحی شده که برای همه سنین جاذبه‌های خاص خود را دارد. کودکان، نوجوانان و جوانان در این نمایشگاه مخاطب جدی هستند و این امر باعث استقبال گسترده خانوادگی از نمایشگاه شده است.

او گفت: این رویداد قرآنی محفلی است که خانواده‌ها با یک نشاط معنوی در این فضا روبه‌رو می‌شوند. فعالیت‌های قرآنی به عنوان یک یادگار در دل و ذهن کودک و نوجوان می‌ماند که این می‌تواند منشأ اثر باشد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از زحمات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد برای برپایی چنین رویدادی گفت: کودک و نوجوان ما برای انتخاب مسیر زندگی خود به سمت قرآن و آموزه‌های قرآنی ببرد، نیازمند فضایی جذابی مانند نمایشگاه قرآن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته