دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
از سوی دبیر ستاد ملی جوانی

اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت ۱۴۰۲ اعلام شد

اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت ۱۴۰۲ اعلام شد
دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت اسامی روزها و محورهای هفته جوانی جمعیت را اعلام کرد.
کد خبر : 840959

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، کاظم فروتن، دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت در آستانه هفته جوانی جمعیت گفت: چند سالی است که هفته منتهی به این روز، نام گذاری متناسب با جنس فعالیت‌های در راستای افزایش جمعیت می‌شود.

وی افزود: امسال نیز با توجه به ابلاغ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تشکیل ستاد ملی جمعیت و فرصت کوتاهی که برای عبور از تله جمعیتی پیش رو داریم، ضرورت این نام گذاری و انسجام و هماهنگی فعالیت‌ها حول محور‌های ابلاغی چند برابر است.

فروتن بیا داشت: بر این اساس عناوین هفته منتهی به روز ملی جمعیت از ۲۴ اردیبهشت به ترتیب عبارتند از ۲۴ اردیبهشت: رسانه و جوانی جمعیت، ۲۵ اردیبهشت: مدیران و جوانی جمعیت، ۲۶ اردیبهشت: خانواده موفق و جوانی جمعیت، ۲۷ اردیبهشت: دستگاه‌های دولتی و جوانی جمعیت، ۲۸ اردیبهشت: شرکت‌های خصوصی و جوانی جمعیت، ۲۹ اردیبهشت: نخبگان و جوانی جمعیت، ۳۰ اردیبهشت: گروه‌های مردم نهاد و جوانی جمعیت

وی درباره محور‌های محتوایی پیشنهادی در این هفته گفت: تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط درون خانواده، تک فرزندی و عوارض آن، مقابله با مساله سقط جنین، ناباروری، دلایل و راهکارها، ترویج ازدواج به وقت نیاز و جوانی جمعیت، دستاورد‌ها و پیامد‌ها از جمله محور‌های رویداد جوانی جمعیت و سند تحول جمعیتی هستند.

دبیر ستاد ملی جوانی جمعیت با اشاره به نامگذاری‌های هفته رویداد جوانی جمعیت که در اردیبهشت برگزار خواهد شد، گفت: این نامگذاری‌ها با محور «سهم من از جوانی ایران؟» است.

گفتنی است؛ ۳۰ اردیبهشت سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب است و در تقویم جمهوری اسلامی ایران، روز ملی جمعیت نام گرفته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته