دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو شورای اسلامی شهر تهران

شهرداری تهران شرایط جبران خسارت به شهروندان در حوزه باغات را فراهم کند

شهرداری تهران شرایط جبران خسارت به شهروندان در حوزه باغات را فراهم کند
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مطابق آیین نامه اجرایی قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهرها، شورایعالی استان ها که به شوراهای استان های کشور و ایضا به شورای شهر تهران ابلاغ شده است، این آیین نامه باید ملاک عمل قرار گیرد.
کد خبر : 840887

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری آنا، سید احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در صد و سی و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران که صبح امروز ۲۰ فروردین ماه برگزار شد با اشاره به عضویت یک نفر عضو شورا در کمیسیون ماده ۷، اظهار کرد: تعدادی از پرونده‌های املاک به دلیل سردرگمی نتوانستند نسبت به پرداخت عوارض بر اساس نرخ روز اقدام کنند که این موجب خسارت به شهروندان شده و شهرداری تهران ضمن شناسایی این مالکان باید زمینه جبران خسارات را فراهم کند. 

وی با بیان اینکه باید شرایط تشخیص باغات در کمیسیون ماده ۷۷ مطرح شود و نیازی به ارائه در صحن شورا ندارد افزود: برای تشخیص باغات باید ضوابط و شرایط خاص تصویب و پس از تأیید در شورای عالی استان‌ها ملاک عمل قرار گیرد.

صادقی ادامه داد: کمیسیون ماده ۷۷ اختلافات بین شهرداری و مودیان را بررسی می‌کند و اگر خارج از مصوبات باشد باید نسبت به صدور رأی اقدام شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برخی اوقات مشاهده می‌شود بر اساس مصوبه شورای شهر رأی صادر، اما بر خلاف آن عمل می‌شود گفت: مسئول حسن اجرای احکام سازمان بوستان‌ها و فضای سبز است و شهرداری تهران برای شهرداری‌های مناطق دسترسی ویژه ایجاد می‌کند تا بتوانند آراء کمیسیون ماده ۷۷ را جایگزین کنند که این خلاف قانون است.

صادقی ادامه داد: تطبیق پرونده‌ها با آیین نامه باید مورد توجه قرار بگیرد و ضوابط نیز مجدداً بازنگری شود. 

وی افزود: توزیع پرونده‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ موارد خارج از انحصار منطقه‌ای باشد و پرونده‌ها به صورت تصادفی به شورا ارسال شود تا مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته