دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 فروردين 1402 - 08:30
تنها تمرین کردن کافی نیست

ملی پوش تیم ملی تیراندازی با کمان: بزرگترین دغدغه ما نبود حامی مالی است

ملی پوش تیم ملی تیراندازی با کمان: بزرگترین دغدغه ما نبود حامی مالی است
عضو تیم ملی تیراندازی با کمان گفت: هر چه تعداد مسابقات ما بیشتر باشد طبیعتا هم به خودی خود روی عملکرد ما هم تاثیر مثبتی می‌گذارد.
کد خبر : 840875

گیسا بایبوردی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره شرایط تمرینی این روزهای تیم ملی تیراندازی با کمان اظهار داشت: خداراشکر به نسبت گذشته شرایط بهتری پیدا کرده است و امیدوارم تا زمان اعزام به بازی‌های جام‌جهانی شانگهای هم به فرم بهتری برسیم. حضور در این رویداد می‌تواند یک پیش زمینه خوبی برای ما به منظور حضوری قدرتمندانه در بازی‌های آسیایی هانگژو و همچنین مسابقات یونیورسیاد قلمداد شود.

**اعتماد به نفس ما با حضور در مسابقات بیشتر می‌شود

 وی با اشاره به اینکه به دلیل مشکلات مالی فدراسیون از حضور در کاپ آسیا و همچنین ورلدکاپ ترکیه بازماندند، گفت: متاسفانه به دلیل شرایط مالی که وجود داشت این امکان برای ما فراهم نشد تا به این 2 مسابقه برویم. البته آنطور که از نتایج پیداست و به گواه صحبت‌های اکثر کارشناسان ما همیشه در مسابقات آسیایی بیشترین شانس را برای رسیدن به مدال برخوردار بوده‌ایم و حضور در چنین رویدادهایی به ما کمک می‌کند تا از نظر مسائل روحی و روانی به شرایط بهتری برسیم و از لحاظ اعتماد به نفس هم به سطحی نزدیک شویم که همیشه تنها و تنها به فکر رسیدن به مدال باشیم. به قولی هر چه تعداد مسابقات ما بیشتر باشد طبیعتا هم به خودی خود روی عملکرد ما هم تاثیر مثبتی می‌گذارد تا در تمامی زمینه‌ها برای خودمان استاد شویم.

**تنها تمرین می‌کنیم و مسابقه‌ای نبوده تا برویم 

عضو تیم ملی تیراندازی با کمان ادامه داد: اگر چه دو مسابقه خوب را از دست دادیم اما باز این امید برای وجود دارد تا در کاپ جهانی نسبت به آمادگی و تمریناتی که داریم به همان نسبت هم به نتایج خوب برسیم. ما تا چند ماه دیگر باید در بازی‌های آسیایی شرکت کنیم و بدون شک رقبای سر سختی در آنجا پیش‌رو خواهیم داشت تا به مدال برسیم. زیرا آن‌ها هم سخت تمرین می‌کنند و هم با برپایی اردوهای مشترک به ثبات بهتری می‌رسند در حالی که ما تنها به تمرین کردن بسنده می‌کنیم و مسابقه‌ای نبوده تا به آن برویم تا خودمان را محک بزنیم.

**حضور مربی کره‌ای کمک زیادی به تیراندازی ما کرده است

بایبوردی درباره سرمربی کره‌ای تیم ملی گفت: با اینکه تازه تنها 6 ماه از حضور این مربی در ایران می‌گذرد اما باز به نسبت به بچه‌های ریکرو کمک زیادی شده تا هم به اعتماد به نفس بهتری برسند و هم اینکه از لحاظ فنی، بحث تکنیکی و رکوردی هم به وضعیت بهتری خودشان را نزدیک کنند.

**رشته تیراندازی باکمان رشته‌ای تجهیزات محور است و نیاز به کمک داریم

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل تیراندازان مباحث مربوط به بحث تجهیزات است، گفت: بزرگترین مشکل ما بحث تجهیزات است زیرا رشته ما مانند رشته تیراندازی تجهیزات محور است و باید برای خرید وسایل هزینه‌های سنگینی را متقبل شویم. دغدغه دیگر ما هم مربوط به نبود یک حامی مالی مناسب در این رشته ورزشی است و ان‌شاءالله که یک حامی مالی هم به این رشته ورود کند تا ما از لحاظ تجهیزات و سایر موارد دیگر با مشکلی مواجه نباشیم. 

عضو تیم ملی کامپوند درباره اینکه شرایط فدراسیون را تحت مدیریت شعبانی‌بهار چگونه دیده است، اظهار داشت: با اینکه تازه شعبانی‌بهار وارد مدیریت دوره دوم خودش شده و اگر چه شرایط اقتصادی چندان مناسب نیست اما باز از ما حمایت‌های خوبی داشته است و بیشترین دغدغه او روی این است تا امکانات سایت تمرینی و همچنین خوابگاهمان از لحاظ تجهیزاتی به وضعیت بهتری برسد. 

**به نسبت نتایجی که می‌گیریم باید به ما توجه شود

بایبوردی در پایان گفت: به نسبت شرایط اقتصادی که بوده باز در مسابقاتی که رفته‌ایم با بهترین مدال‌ها بازگشته‌ایم و با این اوصاف حداقل شرایط در این است که به ما توجه ویژه‌تری شود. همانطور که به برخی رشته‌های دیگر توجه می‌شود. مطمئنا اگر این اتفاق بیفتد در بازی‌های آسیایی این توانایی در ما وجود دارد تا به بهترین مدال‌ها برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته