توسعه کسبوکار با مهارتهای ارتباطی برتر محقق میشود
به گزارش خبرنگار گروه خانه خلاق خبرگزاری آنا، مهارتهای ارتباطی بر موفقیت تجاری افراد تأثیر بسیار زیادی دارد. در واقع میتوان گفت مهارتهای ارتباطی تجاری کلید موفقیت و حوزه مهمی هستند که باید توسعه یابند. جنبههای زیادی برای برقراری ارتباط موثر در حوزه کسبوکار از صحبت کردن در جمع و زبان بدن گرفته تا گوش دادن فعال و مذاکره، وجود دارد. روشی که یک فرد در تجارت به واسطه آن ارتباط برقرار میکند میتواند یک معامله را از دست بدهد یا به امضا برساند و همچنین میتواند بر دیگران تأثیر بگذارد تا عملکرد کاری خود را افزایش دهند. اشتباهات در زبان بدن، لحن، یا عدم نشان دادن اینکه شما آماده مذاکره یا سازش هستید، میتواند تمایل گیرنده را برای شنیدن پیام شما از بین ببرد. با بهبود مهارتهای ارتباطی تجاری خود، میتوانید اطمینان حاصل کنید که در شغل، ارائه یا موقعیت خود مؤثر هستید.
تماس چشمی یکی از قدرتمندترین اشکال ارتباط موجود در دنیای تجارت است. برقراری ارتباط چشمی نشان میدهد که فردی در موقعیتی قدرتمند است، صداقت دارد و چیزی را پنهان نمیکند. از تماس چشمی میتوان برای ایجاد ارعاب و همچنین ایجاد ارتباط استفاده کرد. افرادی که در موقعیتهای اقتدار قرار دارند میتوانند به سادگی با برقراری تماس چشمی برای حداقل سه ثانیه قدرت خود را نشان دهند. اهمیت سکوت و تماس چشمی را برای حداقل سه ثانیه دست کم نگیرید. هنگامی که در جمع صحبت میکنید، اهمیت تماس چشمی را نمیتوان نادیده گرفت. مستقیم و با اعتماد به نفس صحبت کنید و تماس چشمی مناسب برقرار کنید، زیرا این موضع اقتدار شما را تایید میکند.
بسیاری از افرادی که در دنیای تجارت کار میکنند میخواهند به عنوان افراد قدرتمند، با اعتماد بهنفس و حرفهای دیده شوند. صاحبان شرکت امکان دارد پیام، ارائه فروش یا پیشنهادی قدرتمند داشته باشند، اما به دلیل اشتباهات زبان بدن، مخاطبان خود را از دست بدهند. یکی از قسمتهایی که به سرعت باعث میشود فرد ضعیف به نظر برسد، حرکات سر کج است. زبان بدن ممکن است به صورت منفعل، قاطعانه یا تهاجمی تعریف شود. هنگام ارائه یا سخنرانی در جمع، مراقب حرکات سر باشید. هنگام مذاکره با افراد یا تلاش برای ایجاد قاطعیت خود، کج شدن سر را از بین ببرید. سر خود را ثابت و راست نگه دارید و آن را با بدن خود بچرخانید تا مطمئن شوید که خود را با اعتماد به نفس و قوی نشان میدهید و فرد منفعل یا تهاجمی نیستید.
پیشبینی پاسخ گیرندگان از دیگر استراتژیهای مهم و موثر است که میتواند به بهبود ارتباط کمک کند. استفاده از یک خط یا عبارت اصلی میتواند گیرندگان را راحت کند و از واکنش دفاعی جلوگیری کند. هنگام پرداختن به مسائل دشوار با مردم، باید مطمئن شوید که آنها آرام هستند و آنها را آرام نگه دارید. با برداشتن یک عبارت منفی و تبدیل آن به عبارت مثبت، میتوانید از ایجاد هرگونه واکنش منفی جلوگیری کنید. انتخاب کلمات اشتباه میتواند برای انتقال موثر پیام شما مضر باشد. کلماتی را انتخاب کنید که دیگران را توانمند کند و آنها پاسخ مثبت خواهند داد و در مقابل اگر از کلماتی استفاده کنید که احساس قدرت را از افراد سلب میکند، آنها حالت تدافعی پیدا میکنند. قاطعیت به معنای تهدید یا ارعاب دیگران نیست که قربانیان خشمگین شوند. رهبران واقعی از قاطعیت خود استفاده میکنند تا به دیگران نشان دهند که این رابطه برای هر دو طرف مفید است و محیطی را ایجاد میکنند که در آن همه، صرف نظر از موقعیت خود، احساس امنیت و قدرت کنند.
انتهای پیام/۳۰۰۴/
انتهای پیام/