دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 فروردين 1402 - 12:26

ایمپلنت دیجیتال در تهران دکتر دهقان

ایمپلنت دیجیتال در تهران دکتر دهقان
اگر شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که دندان‌های خود را به هر دلیلی از دست داده‌اید، احتمالا تا به الان برای جایگزین دندان از دست رفته، به فکر ایمپلنت دندان یا ایمپلنت دیجیتال افتاده‌اید. همان طور که می‌دانید ایمپلنت یکی از بهترین روش‌های درمان برای دندان از دست رفته است.
کد خبر : 840727

به گزارش خبرگزاری آنا، اگر شما هم جز آن دسته از افرادی باشید که دندان های خود را به هر دلیلی از دست داده اید، احتمالا تا به الان برای جایگزین دندان از دست رفته، به فکر ایمپلنت دندان یا ایمپلنت دیجیتال افتاده اید. همان طور که می دانید ایمپلنت یکی از بهترین روش های درمان برای دندان از دست رفته است. 

ایمپلنت دیجیتال در تهران 

.با پیشرفت تکنولوژی امروزه روشی جدیدتر در کاشت دندان به وجود آمده که باعث شده رضایت افراد از ایمپلنت دوچندان شود. این روش با نام ایمپلنت دیجیتال شناخته می شود. برای ایمپلنت دیجیتال در تهران می توانید از از دکتر وحید دهقان  ، دکتر آقاجری و دکتر بیرنگ برای خدمات کاشت دندان دیجیتال بهره ببرید .

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایمپلنت دیجیتال روشی است که در مراحل مختلف آن از تجهیزات و تکنولوژی های جدید بهره گفته می شود تا نتیجه سریع تر، دقیق تر و راحت تر حاصل شود. برخی از کلینیک های دندانپزشکی ممکن است به همه این تکنولوژی ها مجهز باشند و برخی دیگر هم ممکن است تنها چند مورد آن را در اختیار داشته باشند. در این قسمت متداول ترین فناوری های ایمپلنت دیجیتال را به شما ارائه می دهیم.

  • اسکن دیجیتالی دهان به جای قالب گیری با خمیر دندانپزشکی

احتمالا بسیاری از شما تجربه قالب گیری دندان با خمیر قالب گیری را داشته اید. برای برخی ممکن است این تجربه ناخوشایند و آزار دهنده باشد؛ چرا که سبب می شود مدتی مجبور شوید دهان خود را باز نگهدارید و حجم زیادی از خمیر را در دهان خود تحمل کنید. بو و طعم آن برای بعضی از افراد زننده است و برای برخی دیگر حجم زیاد آن باعث ایجاد حالت تهوع شود.

  • عکس برداری دیجیتالی

یکی دیگر از پیشرفت های حوزه دندانپزشکی، عکس برداری به صورت دیجیتال است که در این روش دیگر نیازی نیست که فیلم را در دهان خود قرار دهید. بلکه با کمک دستگاه دیجیتالی عکس دندان گرفته می شود. اما باید گفت که این روش برای همه افراد مناسب نیست و باز هم ممکن است نیاز به عکس برداری با روش معمولی باشد.

  • دوربین داخل دهانی

دندانپزشک می تواند از دوربین هایی استفاده کند که در داخل دهان قرار می گیرند. در این روش می توان وضعیت همه دندان ها را به راحتی ببیند و ساختارهای داخل دهان را با نمایی بزرگ، مشاهده و تحلیل نماید. دوربینی که داخل دهان قرار می گیرد، حاوی یک لامپ کوچک است که فضای داخل دهان را کاملا روشن و واضح می کند. به این ترتیب تصاویر بزرگی از نمای بیرونی لثه، دندان ها و غیره روی نمایشگر برای دندانپزشک نمایش داده می شود. با این دوربین می توان فیلم را ضبط کرد و یا عکس گرفت و آن را در پرونده بیمار قرار داد. روش دوربین داخل دهانی برای تشخیص دقیق تر پلاک، پوسیدگی، بیماری لثه، ترک خوردگی یا شکستگی دندان ها، جداشدن پر کردگی و مشکلات دیگر دهان و دندان مورد استفاده قرار می گیرد. پیش از کاشت ایمپلنت، دندانپزشک باید از سلامت لثه و دندان های اطراف محل کاشت اطمینان پیدا کند تا موفقیت جراحی ایمپلنت به خطر نیفتد.

  • مدل سازی سه بعدی کامپیوتری

برای جراحی ایمپلنت، دندانپزشک می تواند از راهنمای جراحی دیجیتالی استفاده کند. این راهنما جراحی با استفاده از مدل سازی سه بعدی کامپیوتر به دست می آید. در این روش وضعیت استخوان و عصب در محل کاشت ایمپلنت مشخص خواهد شد. با این اطلاعات دندانپزشک می تواند برنامه ریزی دقیقی برای جراحی داشته باشد و این کار با حداقل برش در لثه انجام خواهد شد. هر چه برش کمتری در جراحی ایمپلنت انجام شود، طول دوره نقاهت پس از عمل کاشت ایمپلنت دندان کوتاه تر خواهد بود. همچنین در این صورت درد کمتری را تجربه خواهد کرد. راهنمای جراحی ایمپلنت دیجیتال باعث می شود تا جراحی با دقت بالایی انجام گیرد.

  • تکنولوژی کد / کم

عبارت کد/ کم مخفف عبارت طراحی و ساخت دندان به کمک کامپیوتر است. با چنین تکنولوژی ای سرعت و دقت ترمیم بالا خواهد رفت. پس از کاشت ایمپلنت دندان، بلافاصله و یا بعد از چند ماه که ایمپلنت جوش خورد، باید اباتمنت و سپس روکش روی ایمپلنت نصب شود. برای ساخت روکش می توان از همان روش سنتی استفاده کرد و بعد از قالب گیری از ایمپلنت، روکش را در آزمایشگاه به صورت دستی ساخت و با با کمک کد/کم این کار را بدون هیچ گونه اتلاف وقتی انجام داد.

برای ساخت ترتیم با تکنولوژی کد/کم ابتدا باید ایمپلنت قالبگیری دیجیتالی شود. سپس تصاویر به صورت داده های دیجیتالی ذخیره می شود و به دستگاه فرستاده خواهد شد. در کامپیوتر با نرم افزار طراحی سه بعدی، ترمیم متناسب با شرایط ایمپلنت طراحی خواهد شد. دندانپزشک ممکن است تغییراتی در طراحی ایجاد کند. مدل نهایی هم به دستگاه تراش دیجیتالی فرستاده می شود تا در آن جا، دستگاه ترمیم، تراش را انجام دهد و آماده کند. کل این فرایندی که گفتیم به جای این که به روش سنتی طی دو هفته انجام شود، در یک روز انجام خواهد شد.

مزایای ایمپلنت دیجیتال

  • دقت بالاتر درمان

  • کاهش درد و ناراحتی بیمار

  • سریع تر شدن مراحل درمان

  • سهولت ذخیره سازی تمامی اطلاعات و داده ها و نگهداری و ارسال فوری آنها (از طریق کامپیوتر)

ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب است؟

  • داشتن استخوان کافی و با کیفیت در محل کاشت و یا انجام پیوند استخوان در صورت توصیه دندانپزشک

  • سلامت دهان و لثه

  • وضعیت سلامتی مناسب در زمان جراحی (برای مثال اگر دیابت دارید باید بیماری تان تحت کنترل قرار بگیرد و سپس اقدام به جراحی کنید)

  • ترک سیگار از چند هفته پیش از جراحی تا چند هفته پس از جراحی

  • توانایی رعایت کردن اصول بهداشتی دهان و دندان

کاشت دندان در تهران 

در زمینه ایمپلنت یا کاشت دندان مراکز و کلینیک های تخصصی مانند کاشت دندان در تهران دکتر دهقان ، مرکز ایمپلنت ، کلینیک دکتر سجودی وجود دارند که با ارائه خدمات حرفه ای در زمینه انواع ایمپلنت دندان می توانید بهشون مراجعه داشته باشید .

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته