دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 فروردين 1402 - 16:55
به توصیه پزشکان نباید زیاد تحرک داشته باشم

سجادی: از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم تا استقلال در آسیا بماند

سجادی: از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم تا استقلال در آسیا بماند
وزیر ورزش و جوانان گفت: از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های خودمان استفاده می‌کنیم تا استقلال در آسیا بماند.
کد خبر : 840589

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، سید حمید سجادی در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی فوتسال ناشنوایان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرایط به گونه ای است که پزشکان به من اجازه حضور در محافل ورزشی را کمتر می دهند و این ایراد را می گیرند که زیاد نباید تحرک داشته باشم. من به زور از پزشکان اجازه می گیرم تا بتوانم در جمع ملی پوشان به ویژه آنهایی که در شرف اعزام به مسابقات برون مرزی هستند قرار بگیرم و به آنها خسته نباشید بگویم. 

وی افزود: می دانم که ملی پوشان برای آماده سازی خود جهت شرکت در مسابقات چه زجری می کشند. حتی در زمان قهرمانی جزو آرزوهای ما بود که مسئولان در جریان تمرینات ما قرار بگیرند و از نزدیک در جریان شرایط آمادگی ما قرار بگیرند‌ مانند دوری از خانواده و ممارستی که برای تمرین ورزشکاران انجام می دهند واقعا سخت است. 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: خود تیشه گران که زمانی جزو یکی از دوندگان بود به خوبی این شرایط را درک می کند. خانواده این ورزشکاران دوست دارند که فرزندان آن ها که در ورزش حضور دارند دیده شوند و مشکلات اجتماعی آن ها را مسئولان لمس کنند تا این مشکلات باعث دوری آن ها از میادین ورزشی نشود.

سجادی عنوان کرد: خود من در دانشگاه تربیت بدنی پانزده ترم درس ورزش معلولان را تدریس می کردم و یکی از سخت ترین آنها معلولیت حسی(نابینایی و ناشنوایی) بود. البته این دلیل نمی شود آنها چون‌ ناشنوا هستند مورد توجه قرار نگیرند. باید شرایطی فراهم کنیم که ورزشکاران ناشنوا در جامعه مفید واقع شوند. زیرا ورزش برای این افراد نه تنها جنبه سلامت دارد بلکه سبب می شود تا دوباره این عزیزان به جامعه بازگردند. 

وی ادامه داد: وظیفه وزارت ورزش و جوانان این است که در حوزه کار و تحصیل و حتی مسئولیت اجتماعی مشکل این افراد را برطرف کنند تا همانند یک شهروند عادی زندگی هدفمندی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: من این قول را به تمام ملی پوشان و مدال آوران ناشنوا می دهم که مشکل شغل آنها به زودی با همکاری فدراسیون ناشنوایان و همچنین معاونت ورزش قهرمانی به همراه مدیر کل امور مشترک فدراسیون های ورزشی پیگیری خواهم کرد تا زودتر مشکل اشتغال آنها مرتفع شود. همچنین کسانی که قهرمان جهان، آسیا و المپیک هستند و هنوز تبدیل وضعیت جایگاهی آنها مشخص نشده است با تمام قدرت این مساله را در چند هفته آینده حل خواهیم کرد. حتی اگر نیاز باشد به خدمت شخص رییس جمهور و معاون اول می روم تا زودتر مشکل این افراد حل و فصل شود. من بر خودم وظیفه می دانم و پیگیر این مساله خواهم بود.

سجادی همچنین با اشاره به میزبانی ایران برای بازی های آسیایی ناشنوایان در سال آینده اشاره کرد و گفت: طی بازدیدی که از شهرهای مختلف برای برگزاری این رقابت ها داشتیم منطقه آزاد کیش را بهترین جا برای برگزاری این مسابقات می دانیم. امیدوارم که بتوانیم میزبان شایسته ای برای بازی های آسیایی ناشنوایان و پس از انقلاب شکوهمند اسلامی باشیم.

وی ضمن گرامیداشت روز قدس اظهار داشت: وعده دیدار ما با جامعه ورزش و خانواده های آنها در روز قدس خواهد بود و من ضمن گرامیداشت این روز از تمام‌جامعه ورزش می خواهم که حضور پر رنگ و اثرگذاری در این روز داشته باشند

وزیر ورزش در درباره شرایط استقلال اظهار داشت: از تمام ظرفیت‌ها و فرصت‌های خودمان استفاده می‌کنیم تا استقلال در آسیا بماند. تمام تلاش مان را انجام می‌دهیم چرا که حق هواداران استقلال پیگیری و حل مشکلات از طرف وزارت ورزش است. وظیفه ما هم جز این نیست و تا آن جایی که بتوانیم تلاش خواهیم کرد تا استقلال به حقش برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته