دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 12:10
عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با آنا:

تاج الفبای فوتبال را بلد است/ باید دستمزد داوران افزایش پیدا کند/ دنبال به‌دست آوردن کرسی‌های داوری در AFC هستیم

هدایت ممبینی گفت: در چند سال گذشته تنها کرسی خودمان را  در کمیته داوران AFC  از دست دادیم و باید در این مرحله سعی کنیم تا دوباره این کرسی را بدست بیاوریم.
کد خبر : 84045

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، بعد از انتخابات مجمع فدراسیون فوتبال و مشخص شدن اعضای هیات رئیسه این فدراسیون، نکته مهم حضور همزمان دو داور بازنشسته فوتبال ایران در هیات رئیسه فدراسیون است که می‌تواند تاثیر زیادی بر روی عملکرد و بهتر شدن اوضاع داوری فوتبال داشته باشد.


هدایت ممبینی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در خصوص حضور دو تن از داوران بازنشسته فوتبال در هیات رئیسه فدراسیون گفت: «اینکه دو داور به صورت همزمان در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال انتخاب شدند، نشان دهنده توجه اهالی فوتبال به جامعه داوری است. با ورود اعضای جدید به هیات رئیسه، روح تازه‌ای در هیات رئیسه دمیده شد. البته جا دارد از زحمات اعضای قبلی هیات رئیسه هم تشکر کرد که زحمات زیادی برای ارتقای فوتبال کشیدند.»


وی در مورد وضع فوتبال ایران در چهار سال آینده و با مدیریت مهدی تاج بیان کرد: «فوتبال ایران در آسیا جایگاه خاصی دارد. ما در ایران نیروی انسانی زیادی داریم که می‌توانیم از آنها استفاده بهینه کنیم. مهدی تاج یکی از مدیران باسابقه فوتبال است که الفبای فوتبال را به خوبی می‌شناسد. تاج آدم متعادلی است که می‌تواند با همه افراد کار کند. امیدوارم با حضور او در راس فدراسیون، فوتبال ایران بتواند موفقیت‌های زیادی را در سال‌های آینده به دست بیاورد.»


ممبینی درباره اینکه حضور همزمان دو داور در هیات رئیسه فدراسیون فوتبال چه تاثیری بر روی وضع داوری ایران دارد اظهار داشت: «در سال‌های اخیر داوری ایران با حاشیه‌های زیادی همراه بود. گلایه داوران از وضع بد دستمزدها و گلایه تیم‌ها از نحوه قضاوت داوران از جمله مشکلات چند سال اخیر جامعه داوری بود. ما باید خودمان را با استانداردهای جهانی تطبیق دهیم و مساله دیگر بحث آموزش و بحث مالی است که باید وضع بهتری داشته باشیم. در دوره قبل هیچ افزایش دستمزدی نداشتیم و آخرین باری که دستمزد داوران افزایش پیدا کرد مربوط به زمان مدیریت آقای تاج در کمیته داوران بود. امیدوارم با حضور تاج در راس مدیریت فدراسیون فوتبال دستمزد داوران افزایش پیدا کند.»


عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه داد: «مساله بعدی که برای جامعه داوری ما بسیار مهم است، به‌دست آوردن کرسی‌های بین المللی است. در چند سال گذشته تنها کرسی خودمان را در کمیته داوران AFC از دست دادیم و باید در این مرحله سعی کنیم تا دوباره این کرسی را بدست بیاوریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته