دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 12:05

رئیس‌جمهوری جدید فیلیپین با وعده کشتن مجرمان انتخاب شد

شهردار یکی از شهرهای جنوبی فیلیپین که به تندروی متهم شده و وعده کشتن مجرمان این کشور را داده بود، توانست با کسب بیشترین آرا پیروز رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شود.
کد خبر : 84043

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از فارس، رودریگو دوترت، شهردار یکی از شهرهای جنوب فیلیپین که به مخالفت با سیاستمداران جریان اصلی این کشور معروف است، پیروز رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری این کشور شد.


مخالفان دوترت وی را با تندروی و سر دادن شعارهای عوام‌پسندانه متهم کرده‌اند. آنها وی را با دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان آمریکا در رقابت‌های ریاست‌جمهوری مقایسه کرده‌اند.


به‌ نوشته شبکه ای‌بی‌سی، دوترت شهردار شهر جنوبی داواو توانست با وعده کشتن مجرمان و مبارزه با فساد، بیشترین آرا را کسب کند و در مسیر پیروزی در رقابت‌های انتخاباتی قرار گیرد.


وی در کارزار تبلیغاتی خود گفته بود با طاعون دوقلوی فیلیپین، یعنی جرم و جنایت و فقر اقتصادی مبارزه می‌کند.


وی گفته است: «آنچه می‌توانم قول دهم، این است که نه تنها در ساعات بیداری، بلکه حتی در خواب هم تمام تلاش خود را انجام دهم.»


انتخابات ریاست‌جمهوری فیلیپین روز گذشته (دوشنبه) برگزار شد و آخرین آمار صبح سه‌شنبه حاکی از آن است که دوترت از میان 90 درصد آرای شمارش شده موفق به کسب حدود 39 درصد آرا شده است. رقیب وی تا کنون توانسته 23 درصد آرا را به دست آورد.


طبق قوانین انتخاباتی در فیلیپین، پیروزی در انتخابات تنها نیازمند کسب بیشترین آرا است و نیازی به رسیدن به اکثریت مطلق وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته