دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1402 - 14:27

در فصل بهار حتما به این شهرها سفر کنید

در فصل بهار حتما به این شهرها سفر کنید
بهار زمان فوق‌العاده‌ای برای کشف شهرهای جدید و سفر به نقاط دور و نزدیک است. راه‌های زیادی برای برنامه‌ریزی و لذت بردن از تعطیلات بهاری وجود دارد. برخی از مسافران سفرهای جاده‌ای با چشم‌اندازهای تماشایی را ترجیح می‌دهند.
کد خبر : 840368

به گزارش خبرگزاری آنا، بهار زمان فوق‌العاده‌ای برای کشف شهرهای جدید و سفر به نقاط دور و نزدیک است. راه‌های زیادی برای برنامه‌ریزی و لذت بردن از تعطیلات بهاری وجود دارد. برخی از مسافران سفرهای جاده‌ای با چشم‌اندازهای تماشایی را ترجیح می‌دهند. برخی دیگر نیز علاقه دارند به مکان‌های دورتری سفر کنند و بلیط هواپیما تهیه کنند. در هر صورت فصل بهار، سفر و گردشگری به خصوص در کشورمان ایران است. در این نوشته از سفرمارکت تعدادی از بهترین شهرهای ایران و جهان در بهار را به شما معرفی می‌کنیم.

چرا بهتر است در بهار سفر کنیم؟

مکان‌های تفریحی زیادی در سرتاسر جهان وجود دارد که در فصل بهار می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. هنگام برنامه‌ریزی یک سفر بهاری، بازدید از یک شهر بزرگ را در نظر بگیرید. شهرها فعالیت‌های فراوان، رستوران‌های فراوان، حمل‌ونقل عمومی و هتل‌های زیادی را با هر قیمتی ارائه می‌دهند. از شیراز تا دبی، شهرهای هیجان‌انگیز زیادی برای انتخاب وجود دارد.

سفر در ایران در فصل بهار

فصل بهار در کشورمان ایران، بهترین زمان برای سفر است. فصل پرطرفدار سفر در ایران از اسفندماه آغاز می‌شود و تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. در این بازه زمانی شرایط آب‌وهوایی و دما برای سفرهای داخلی بسیار مطلوب است، چراکه هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. البته قیمت‌ها در این فصل بالاتر خواهد بود و شهرها شلوغ‌تر خواهند بود. بنابراین بهتر از قبل هتل و پرواز خود را رزرو کنید. بهار بهترین زمان برای تجربه تورهای جذاب ایرانی و مشاهده فرهنگ و آداب و رسوم مختلف شهرها مثل گلاب‌گیری است.

در بهار به شیراز بروید

حتما تا به حال در مورد فصل بهار در شیراز چیزهایی شنیده باشید. هرکس که در این فصل به شیراز برود، حتما سفرهای بعدیش به این شهر را به بهار موکول می‌کند. در این فصل باغ‌های بهارنارنج شکوفا می‌شوند و سرتاسر شهر را معطر می‌سازند. به ویژه تماشای مقبره‌های شعرای نامی ایرانی چون حافظ و سعدی در فصل بهار، حال و هوای دیگری دارد. شما می‌توانید از جاهای دیدنی دیگری چون حمام و مسجد وکیل، بازار وکیل، مسجد نصیرالملک، باغ ارم، باغ عفیف‌آباد و دیگر جاذبه‌های شهر دیدن کنید. در سفر بهاری‌تان به شیراز حتماً به تماشای جاهای دیدنی اطراف شهر هم بروید. در ۱۵ کیلومتری شهر، مکان‌هایی چون چشمه شش پیر و دریاچه مهارلو وجود دارند که در بهار واقعا تماشایی‌اند. گیاه‌های دارویی مثل نسترن و بیدمشک نیز در این فصل برداشت می‌شوند. پس تا دیر نشده یکی از هتل های شیراز را رزرو کنید.

در فصل بهار حتما به این شهرها سفر کنید

تماشای گلاب گیری در کاشان

اگر علاوه بر تماشای شهر در فصل بهار به دنبال تجربه آداب و رسوم خاص شهرها هستید، به کاشان بروید. کاشان در فصل بهار آب و هوای کاشان برای سفر و گشت و گذار فوق‌العاده مطبوع است. سفرتان به کاشان را در اردیبهشت برنامه‌ریزی کنید تا گلاب‌گیری را از نزدیک ببینید. در کاشان می‌توانید به خانه‌های تاریخی مثل خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها، خانه عباسی‌ها، مجموعه فین و دیگر اماکن تاریخی سر بزنید. در سفر به کاشان حتما به قمصر و نیاسر، مشهد اردهال و ابیانه هم سری بزنید. قمصر در بهار بهشتی از گل‌های محمدی خوش عطر است. نیاسر نیز با آبشار جذابش شما را مسحور می‌کند. قدم زدن در کوچه باغ‌های ابیانه در فصل بهار لذت سفر شما را صد چندان می‌کند.

شکوفایی رزهای دمشقی در بهار عمان

سلطان‌نشین عمان هر سال در ماه مارس سرشار از جمعیت می‌شود، زیرا رزهای دمشقی که جبل اخدر (همچنین به عنوان کوه سبز شناخته می‌شود) شروع به گل دادن می‌کنند. حدود 90 مزرعه در این کشور به درختچه‌های صورتی اختصاص دارند. گل‌های این درختچه‌ها توسط تولیدکنندگان عطر در سراسر جهان پیش‌خرید می‌شوند و به قدری ارزشمند هستند که هنگام سحر با دست برداشت می‌شوند! در سفر به عمان در بهار اطراف خود را با شکوفه‌های تماشایی محاصره کنید و در سوئیتی در بالای صخره علیلا جبل اخدر اقامت کنید. واقعا تماشای غروب آفتاب با منظره‌ای از کوه‌ها و دره‌ها بسیار رویایی است.

محلات؛ هلند ایران

احتمالا در مورد گل‌های رنگارنگ و زیبای هلندی در فصل بهار چیزهایی شنیده باشید. شاید به دلیل اوضاع نابسمان اقتصادی سفر به هلند و دیدن باغ‌‌های رنگارنگ برای هر فردی آسان نباشد. اما باید بگوییم که شما می‌توانید این مناظر رنگارنگ و زیبا را در کشور خودمان در شهر محلات ببینید. به محلات در حقیقت هلند ایران می‌گویند. شما حتی می‌توانید یک تور گردشگری یک روزه در این شهر داشته باشید. همچنین شهر محلات به چشمه‌های آب گرمش نیز معروف است. در فصل بهار انواع جشنواره‌های گل و گیاه در محلات اجرا می‌شود. دیدار از اماکن تاریخی چون سرچشمه و آتشکده آتشکوه را نیز فراموش نکنید.

اسالم به خلخال و جاده جادویی‌اش

اگر به دنبال یک سفر جاده‌ای با اتومبیل شخصی در بهار هستید، حتما به این جاده بروید و محو زیبایی آن شوید. باید بگوییم که این جاده تماشایی در هر فصلی زیبا و جذاب است. با این حال اوج سرسبزی آن را می‌توانید در فصل بهار مشاهده کنید. سفر رویایی خود را با قطار تهران رشت آغاز کنید به سمت شهر خلخال در اردبیل بروید. جاده اسالم به خلخال مملو از درختان سرسبز است که در کنار جاده و جنگل‌های اطراف می‌توانید مشاهده کنید. زمانی که به خلخال نزدیک می‌شوید جنگل‌های جایشان را به دشت‌های سرسبز می‌دهند. شما می‌توانید در اینجا شقایق‌های وحشی که در اردیبهشت و خرداد شکوفا می‌شوند را مشاهده کنید. در نزدیکی‌های اسالم می‌توانید به شهر تالش هم سر بزنید. در فصل بهار مکان‌هایی مانند دریاچه سرآگاه و دریاچه نئور در تالش، بسیار دیدنی‌ هستند. مناظر اطراف این دریاچه‌ها و تصاویر گل‌های شقایق بسیار مسحورکننده هستند.

دبی، امارات متحده عربی

اگر علاقه دارید در فصل بهار و اواخر زمستان به یک شهر خارج از کشور سفر کنید، دبی را پیشنهاد می‌کنیم. در این فصل هم آب‌وهوا مطلوب است و جشنواره‌های خاصی در دبی برگزار می‌شود. در ماه مارس و آوریل آب‌وهوای دبی بسیار مطلوب بوده و فرصت مناسبی برای خرید بلیط دبی و سفر است . در سفر بهاریتان به این شهر می‌توانید جشنواره‌های ویژه فصل را نیز از نزدیک مشاهده کنید. مسافران می‌توانند در جشنواره غذای دبی که شامل پیشنهادهایی مانند هفته رستوران دبی، غذاخوری ساحلی و طعم دبی، با برنامه‌های ویژه و سرگرم‌کننده شرکت کنند. جشنواره بین‌المللی بادبادک دبی نیز در اواخر زمستان در دبی برگزار می‌شود. در این جشنواره آسمان دبی برای دو روز با ساخت بادبادک‌های رنگی از سراسر جهان رنگ‌آمیزی می‌شود.

نپال و تولد بودا در بهار

تولد بودا در کشور نپال بسیار متفاوت است. جشنواره‌ها و مناسبات ویژه‌ای در این تاریخ خاص در این کشور صورت می‌گیرد. در نپال (محل تولد واقعی بودا) در ماه کامل ماه می جشن گرفته می‌شود و کشور برای برگزاری جشنی یک ماهه آماده می‌‌شود. تولد بودا در مکان‌هایی مانند بودهاناس مقدس که یکی از بزرگترین استوپاهای کشور است، برگزار می‌گردد. همچنین این مراسم در معابد گنبدی شکل، یا در اصلی معبد میمون‌ها که فقط برای تولد او باز است، جشن گرفته می‌شود. همچنین معمولا در این فصل تورهای ویژه‌ای برگزار می‌شود تا شما بتوانید طبیعت زیبای هیمالیا و ابهت کوه اورست را از نزدیک ببینید.

در فصل بهار حتما به این شهرها سفر کنید

خوانسار پر دار و درخت در بهار

یک شهر زیبای بهاری دیگر که نباید آن را از این لیست جا انداخت، شهر زیبای خوانسار است. این شهر در فصل بهار، خوانسار مملو از درختان سرسبز و زیبا می‌شود. در فصل بهار می‌توانید از تماشای جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای مانند لاله‌های واژگون خوانسار لذت ببرید.

کلام آخر

فصل بهار، فرصتی مناسب برای گشت و گذار و سفر در هوای مطبوع است. در این فصل شما می‌توانید به شهرهای متعددی در ایران و خارج از ایران سفر کنید و از زیبایی طبیعت تازه شکوفا شده لذت ببرید. برخی از شهرهای کشورمان نیز در این فصل بسیار دیدنی‌ هستند. بنابراین بهتر است تور لحظه آخری این مقاصد در بهار را زودتر رزرو کنید. در این نوشته از سفرمارکت برخی از مقاصدی که می‌توانید در بهار به آنها مراجعه کنید را معرفی کردیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته