دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 12:19
رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خبر داد

واگذاری زمین در 788 شهرک و ناحیه صنعتی کشور/ استقرار واحدهای صنفی در شهرک‌های صنعتی

رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه در 788 شهرک و ناحیه صنعتی کشور زمین واگذار می‌شود، عنوان کرد: در بیش از 500 شهرک و ناحیه صنعتی طی سال 95 هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای واگذاری زمین به شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته نشده است.
کد خبر : 84036

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا، علی یزدانی در پنجمین اجلاس نمایندگان دوره ششم اتاق اصناف اظهار کرد: نه‌تنها هیچ‌گونه افزایش قیمتی برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته نشده است، بلکه اقساط طولانی‌تر شده و پیش‌پرداخت‌ها نیز کاهش یافته است.


وی صدور دستورالعملی مبنی‌بر استقرار اصناف در شهرک‌های صنعتی اشاره و تصریح کرد: سال گذشته برای استقرار 2هزار و 500 واحد صنفی با مبلغ مورد توافق اصناف و همچنین شرایطی که برای واحدهای صنعتی در نظر گرفته شده است، تصمیم به استقرار واحدهای صنفی در شهرک‌های صنعتی گرفتیم.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تاکنون یک‌پنجم از افراد درخواست‌های خود را برای انعقاد قرارداد اعلام کردند، افزود: تنها تفاوت واگذاری‌ها به اصناف و واحدهای صنعتی این است که به دلیل کوچک‌تر بودن مساحت واحدهای صنفی هزینه طراحی و اجرای معابر در حوزه اصناف بیشتر بوده و به همین دلیل هزینه آنها اندکی بیشتر از صنایع است.


وی ادامه داد: باید ارتباطی سه‌جانبه میان واحدهای صنفی، سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی در استان‌ها ایجاد شود.


یزدانی گفت: سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و شرکت‌های شهرک‌های صنعتی دو بازوی وزارت صنعت در استان‌ها هستند که واحدهای صنفی باید در کنار آنها قرار گیرند.


به گفته وی،‌ اکنون از مجموع 87هزار واحد صنفی کشور بیش از 79 هزار واحد جزو صنایع کوچک هستند که 40 درصد از آنها با تعداد زیر 10 نفر اشتغال فعالیت می‌کنند.


یزدانی تصریح کرد: براساس استانداردهای بین‌المللی صنایعی که میزان اشتغال آنها تا 49 نفر باشد، جزو صنایع کوچک و صنایعی که اشتغال آنها میان 50 تا 100 نفر باشد جزو واحدهای متوسط، بیش از این تعداد جزو صنایع بزرگ به حساب می‌آیند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته