دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1402 - 11:09
گزارش آنا از حاشیه جلسه هیئت دولت؛

از عدم افزایش قیمت بنزین تا پیام آقای وزیر به «استقلالی‌ها»

از عدم افزایش قیمت بنزین تا پیام آقای وزیر به «استقلالی‌ها»
اولین حاشیه جلسه هیئت دولت در سال جدید برگزار شد و تعدادی از اعضای کابینه به سوال خبرنگاران پاسخ دادند؛ وزیر نفت از عدم افزایش قیمت بنزین سخن گفت و وزیر ورزش نیز پیامی به استقلالی‌ها درباره حواشی اخیر منتقل کرد.
کد خبر : 840274

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، اعضای کابینه در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌ آنها پاسخ دادند.

جواد اوجی امروز(چهارشنیه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: این روزها شایعه افزایش قیمت بنزین مطرح می‌شود که باید بگویم افزایش قیمت بنزین در دستور کار  دولت و وزارت نفت نیست و قصدی برای افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

وی با بیان اینکه کاهش تولیدات نفت، ۸ تا ۱۰ درصد قیمت نفت جهانی را افزایش داد،افزود: با تصمیم اعضای اوپک پلاس در سال ۲۰۲۳ مجددا تولید نفت یک میلیون و ۶۵۰ هزار بشکه نفت کاهش پیدا خواهد کرد.

وزیر نفت گفت: آمریکایی ها فشار زیادی آوردند که اوپک پلاس افزایش تولید داشته باشد اما در کمیته فنی اوپک پلاس، کاهش تولید نفت مصوب شد که به زودی نهایی می شود.

اعضای کابینه در حاشیه جلسه هیئت دولت چه گفتند؟

اوجی تاکید کرد: در بازار انرژی نیز همدلی خوبی بین ایران، عربستان، عراق و روسیه برقرار است.

روند افزایشی تماشاگران سینما ادامه خواهد داشت

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با فیلم هایی که در نوبت نمایش قرار گرفته اند و با برنامه ریزی هایی که انجام داده ایم روند افزایشی تماشاگران سینما ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در نوروز امسال به ویژه در هفته دوم، افزایش قابل ملاحظه ای را در تماشاگران سینما شاهد بودیم.

وزیر ارشاد پیرامون تبادلات فرهنگی میان ایران و نیجر نیز گفت: یکی از کارهای خوبی که امسال در نمایشگاه قرآن صورت گرفت در بخش بین‌الملل بود که دو وزیر مرتبط از قاره آفریقا (موریتانی و نیجر) را به عنوان مهمان داشتیم.

اسماعیلی اضافه کرد: من در سفر دو سه ماه پیش به موریتانی با این وزرا گفتگو و به ایران دعوتشان کرده بودم.

وی گفت: تفاهم‌نامه جامعی از همکاری‌های فرهنگی و هنری را فراهم می‌کنیم و شاید در یکی دو روز آینده آن را امضاء کنیم.

حمله ریزپرنده در اصفهان را تایید نمی‌کنیم

اعضای کابینه در حاشیه جلسه هیئت دولت چه گفتند؟

 احمد وحیدی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اخبار مربوط به حمله ریزپردنده به یکی از تاسیسات وزارت دفاع در اصفهان اظهار کرد: گزارش حمله را تایید نمی کنم و باید بررسی بیشتری شود.

وی همچنین درباره برخی اخبار منتشر شده در فضای مجازی درباره مسمومیت دانش آموزان در تبریز گفت: این خبر تایید نمی‌شود و باید بررسی بیشتری صورت بگیرد.

کارگروه رفع مشکلات حوزه تولید تشکیل می‌شود

محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور هم در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت خبر داد: در هفته پایانی سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای مصوبات سفر‌های استانی به حساب استان‌ها واریز شد.

وی با بیان اینکه پس از جلسه رئیس جمهور با برخی تولیدکنندگان در شب‌های اخیر و شنیدن نظرات آنان و حل مسائل تولید جهت تحقق «شعار سال» رخ داد،اظهار کرد: رئیس جمهور تصمیم گرفت که به صورت هفتگی زمانی را برای حل مسائل تولیدکنندگان اختصاص دهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: دستوری هم برای رفع مشکلات حوزه تولید و حمایت از این حوزه و کمک به شعار سال صادر کردند که کارگروهی با همین موضوع در معاونت اجرایی رئیس‌جمهوری شکل بگیرد و به صورت موردی پیگیر مسائل تولیدکنندگان باشد.

منصوری گفت: این کارگروه از هفته آینده تشکیل می‌شود و به جزئیات مسائل مربوط به تولیدکنندگان می‌پردازد و موارد قابل حل‌وفصل در آنجا را حل می‌کنند و مابقی موارد به جلسه هفتگی رییس‌جمهوری ارجاع می‌شود.

از رئیس کمیسیون آموزش مجلس شکایت کرده‌ایم

مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه که در حاشیه جلسه هیئت دولت سخن می گفت با بیان اینکه یکی از افرادی که در مجلس تشویق به خلاف قانون می‌کند، «علیرضا منادی» است،گفت: در این راستا شکایت خود را رسماً به دستگاه نظارتی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در رابطه با مساله حقوق فرهنگیان، هم تحریک کننده و هم تشویق کننده به بی انضباطی است،تصریح کرد: آقای منادی «الف» را در قانون می‌نویسد بعد از دولت توقع دارد که دولت «ب» را انجام بدهد. این نشدنی است و ما ملزم به اجرای قانون هستیم.

اعضای کابینه در حاشیه جلسه هیئت دولت چه گفتند؟

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در تاریخ ۹ اسفند من گزارش این شکایت را فرستاده‌ام که علیرضا منادی هم تحریک کننده و هم تشویق کننده به بی‌انضباطی است. ما سال گذشته ۹۷ درصد تحقق منابع داشتیم یعنی شاید بعد از انقلاب جزو سال‌های نادری بود که منابع و مصارف ما دقیقاً با یکدیگر همپوشانی پیدا می‌کند و بدون اینکه استقراض کرده باشیم و بدهی برای بودجه عمومی کشور ایجاد کرده باشیم که این از ویژگی‌های دولت سیزدهم است.

میرکاظمی با بیان اینکه خط قرمز این سازمان، رعایت قانون و انضباط مالی است گفت: ما جلوی هر کسی که بخواهد از فشار سیاسی و رسانه‌ای و سایر ابزاری که در اختیار دارد، استفاده کند تا دولت را بی نظم کند، محکم ایستاده‌ایم و اجازه نمی‌دهیم؛ در گذشته هم اجازه ندادیم و در آینده هم اجازه نمی‌دهیم.

 سعی داریم از فرصت باقی مانده برای شاد کردن دل هواداران استقلال استفاده کنیم

سید حمید سجادی عضو دیگری از کابینه بود که در جمع خبرنگاران حضور یافت و درباره حواشی اخیر در باشگاه استقلال گفت: حدود ۲ سال پیش اتفاقاتی که افتاد و با رفتن یکسری افراد از جمله سرمربی وقت آن یعنی استراماچونی همه عزیزان مستحضرید که یکسری دیون و مطالبات حقوقی و بین‌المللی است که باید پیگیری و طبیعتا پرداخت شود. مسئولان با کسی نه تعارف دارند و نه شوخی و باید تمام حساب‌ها تسویه حساب شود.

وی افزود: مطلب جدیدی نبود که مثلا در یک هفته یا ۱۰ روز نهایتا یک ماه اتفاق افتاده باشد مطلبی بود که درچند ماه گذشته حتی یک یا دو سال اخیر و چه بسا ادوار مدیریتی اخیر و اعضای محترم هیات مدیره و هم مدیران عامل و هم وزارت ورزش و حتی خود ما می‌دانستیم که بالاخره یکسری مطالبات است و باید اتفاق بیفتد. ما هم منابعی را از طرف وزارت ورزش با واگذاری که حدود یک سال پیش اتفاق افتاد در اختیار مدیریت تیم قرار دادیم که بایستی اتفاق می‌افتاد و یکسری تسویه حساب‌هایی صورت می‌گرفت.  

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: در هر صورت با پایان یافتن این مساله زمان و فرصت کم بود و نهایتا نیز مطالبات هم کم نبود. حتی توضیحاتی هم که معاونین خودم به بنده ارجاع دادند و سایر همکارانم در دایره حقوقی که پیگیر بودند مطالبات این باشگاه عدیده بود. سعی کردیم آنچه از دست ما در دستگاه حاکمیت و دولتی و حتی سازمان خصوصی‌سازی و سایر اعضای مجمع ۲ باشگاه پرسپولیس و استقلال بر می‌‌آمده است انجام وظیفه کرده باشیم. نهایتا با کمبود وقت مواجه شدند در هر صورت مشکلاتی که شنیدید من همه گونه حمایت و قول مساعدی از طرف فدراسیون فوتبال و شخص رییس فدراسیون مهدی تاج گرفتم که اگر زمانی باشد از آن استفاده ببریم. نهایت تلاش انجام می‌دهیم که اگر شود مذاکرات ادامه داشته باشد با اشخاصی که در این زمینه مطالبات دارند، از جمله سرمربی اسبق استقلال یعنی استراماچونی تا از زمان باقیمانده استفاده خوبی شود.

وی تاکید کرد:البته اگر زمانی باقیمانده مانده باشد هر چند که مطالبات عدیده است زیرا برخی می‌گویند زمان به اتمام رسیده و برخی هم می‌گویند بین یک تا دو هفته زمان داریم. البته برخی هم می‌گویند زمان تمام شده برای بسته نشدن پنجره زمان داریم و برخی هم می‌گویند با وکیل سرمربی در حال مذاکره هستیم. در هر صورت آنچه از دست وزارت ورزش بر می‌آید می‌کوشیم که از تمام فرصت‌ها انجام شود تا دل هواداران را شاد کنیم. 

توضیحات زارع‌پور درباره تغییر در ساعت گوشی‌های همراه

عیسی زارع‌پور هم در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکل ساعت تلفن‌های همراه، گفت: پارسال پس از تصویب قانون تغییر نکردن ساعت رسمی کشور در نیمه اول سال، به مراجع جهانی موضوع را اعلام کردیم. اما برخی از گوشی‌هایی که عمدتاً قدیمی بوده و یا نیازمند به روز رسانی هستند، دچار مشکل شدند.

از عدم افزایش قیمت بنزین تا پیام آقای وزیر به «استقلالی‌ها»

وی اضافه کرد: از همان ابتدای بروز مشکل مذاکره با تولیدکنندگان گوشی همراه شروع شد که البته این کار وظیفه وزارت صمت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توسعه شبکه فیبر نوری، گفت: سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون پوشش ایجاد شد و برنامه داریم که امسال آن را به ۱۰ میلیون برسانیم و با توجه به اینکه بر اساس قانون بودجه قرار شد صندوقی در این زمینه تشکیل شود، امیدواریم این اقدام تسهیل شود.

وزارت اقتصاد برای «مهار تورم، رشد تولید» برنامه دارد

سید احسان خاندوزی با اشاره به اقدامات وزارت اقتصاد درباره مهار تورم گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۲ در مهار تورم و افزایش تولید، وزارت اقتصاد و دارایی برنامه مشخصی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اضافه کرد: ابتدایی‌ترینِ آن، تسریع و فراگیر شدن صدور مجوزهای کسب و کار است که سال گذشته آغاز شده بود و تا امروز ۲۸۴ هزار کارآفرین و فعال اقتصادی توانستند مجوز خود را دریافت کنند.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه برنامه دیگر استفاده از ظرفیت‌های بازارهای سرمایه‌ای کشور برای تامین مالی تولید در کشور است،گفت: ما در سال گذشته موفق شدیم ۱۰۰هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه شرکت‌های غیردولتی و بورسی را اضافه بر افزایش سرمایه سال ۱۴۰۰ داشته باشیم.

کمک هزینه مسکن کارگران ۹۰۰ هزار تومان شد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم اعلام کرد: مبلغ کمک هزینه مسکن کارگران در جلسه هیئت دولت بررسی شد و همان مبلغ ۹۰۰ هزار تومانی پیشنهادی شورای عالی کار تصویب شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته