دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 11:35

اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند راه اندازی شد

با پیگیری‌های مسئولان اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی، اداره میراث فرهنگی، شهرستان بیرجند راه‌اندازی شد.
کد خبر : 84013

به گزارش گروه فرهنگی آنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، حسن رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی استان گفت: شهرستان بیرجند دارای وسعت 34 هزار و 893 کیلومتر مربع و اولین شهر در ایران است که در سال 1302 ه.ش (قبل از تهران) از لوله کشی آب شهری برخوردار بوده است و بنگاه آبلوله بیرجند به عنوان اولین سازمان آبرسانی در ایران شناخته می شود.


وی به وجود آثار تاریخی با ارزش و متعدد شهرستان اشاره کرد و گفت: باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند در فهرست میراث جهانی ثبت شده است و مدرسه شوکتیه بیرجند، سومین مدرسه آموزش به سبک جدید، بعد از دارالفنون و رشدیه تبریز است.


مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: ارگ کلاه فرنگی، باغ و عمارت رحیم آباد، قلعه بیرجند، باغ و عمارت شوکت آباد و ... از دیگر جاذبه های کم نظیر شهرستان بیرجند است.


رمضانی عنوان داشت: با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان شهرستان بیرجند در حوزه های مختلف از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ایجاد اداره از ضروریات بود.


وی ضمن بیان اینکه ایجاد اداره میراث فرهنگی در شهرستان براساس سنجش قابلیت ها و بررسی شاخصه های ابلاغی از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد اداره میراث فرهنگی در شهرستان بیرجند خدماتی بهتر از گذشته در زمینه حفظ، احیا، معرفی و پاسداشت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صورت گیرد.


انتهای پیام/

برچسب ها: خراسان جنوبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته