دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای سال جاری؛

نتفلیکس قصد دارد فیلم‌های کمتر اما بهتری بسازد

نتفلیکس قصد دارد فیلم‌های کمتر اما بهتری بسازد
در طول دو سال گذشته، نتفلیکس حداقل هفته‌ای یک فیلم جدید پخش کرده است، حتی شمردن این تعداد فیلم کار سختی است چه برسد به تماشایشان، اما برای سال 2023 این کمپانی می‌خواهد این رویه را عوض کند.
کد خبر : 840074

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، در طول دو سال گذشته، نتفلیکس حداقل هفته‌ای یک فیلم جدید پخش کرده است، حتی شمردن این تعداد فیلم کار سختی است چه برسد به تماشایشان، اما برای سال ۲۰۲۳ این کمپانی می‌خواهد  این رویه را عوض کند.

به گفته بلومبرگ این غول شبکه‌های خانگی در حال تغییر واحد فیلم سازی خود است و قصد دارد فیلم‌های کمتری بسازد و پخش کند. علیرغم تعداد بسیار زیاد فیلم‌هایی که نتفلیکس در سال گذشته ساخت و اکران کرد، تنها تعداد معدودی از آن‌ها قابل قبول بودند و توانستند ساعات بازدید زیادی به دست بیاورند یا تاثیر فرهنگی‌ای که برخی فیلم‌های پرفروش سینمایی به دست می‌آورند را کسب کنند.

به گفته سایت رسمی نتفلیکس پربازدید‌ترین فیلم‌های این شبکه در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ عبارت بودند از «اختطار قرمز»، «به بالا نگاه نکن» و «گلس اونیون: یک چاقوکشی راز آلود.»

نتفلیکس زمانی شروع کرد به ساخت فیلم‌های سینمایی مستقل برای خود که استودیو‌های فیلم سازی معتبر امریکا تصمیم گرفتند به جای این که به نتفلیکس فیلم بدهند تا در شبکه خانگی خود پخش کند سرویس‌های نمایش خانگی شان خودشان را تقویت کنند و دیگر فیلم‌هایشان را به نتفلیکس ندهند که پخش کند. در این تغییر ساختار، تیمی که روی پروژه‌های کوچک با بودجه سی میلیون دلار یا کمتر کار می‌کند و واحدی که فیلم‌های با بودجه متوسط بین سی تا هشتاد میلیون دلار تولید می‌کند باهم ترکیب می‌شوند تا فیلم‌های بهتری در مجموع بسازند.

البته نتفلیکس واحد دیگری هم دارد که فیلم‌هایی با بودجه‌های کلان می‌سازد. اما هنوز هیچ گزارشی درباره این که قرار است چه تصمیمی درباره این بخش از این شبکه سینمای خانگی گرفته شود به بیرون درز نکرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته