دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 فروردين 1402 - 01:04
هفته بیست و پنجم لیگ برتر

انگیزه پرسپولیس عامل شکست ملوان می‌شود؟

انگیزه پرسپولیس عامل شکست ملوان می‌شود؟
پرسپولیس در حالی میزبان ملوان است که انگیزه بیشتری برای کسب برتری دارد.
کد خبر : 840013

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا، تیم‌های پرسپولیس و ملوان در چارچوب هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۳۰ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند.

دو تیم تا به حال ۷۰ بازی رسمی مقابل هم برگزار کرده‌اند و ۳۴ مرتبه پرسپولیس برنده شده، ۱۳ بار ملوان و ۲۳ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. بازی رفت دو تیم در ورزشگاه سیروس قایقران با برتری یک بر صفر پرسپولیس به پایان رسید و این بار دو تیم در حالی با هم رودررو می‌شوند که پرسپولیس با ۴۸ امتیاز در رتبه سوم جدول است و ملوان با ۲۴ امتیاز رتبه دوازدهم را در اختیار دارد. 

شرایط جدول گویای آن است که پرسپولیس برای آنکه در کورس قهرمانی باقی بماند باید همچون دور رفت در مصاف با ملوان برنده باشد و اگر نتواند به حداکثر امتیاز بازی برسد در هفته‌های باقیمانده کار دشوارتری را برای رسیدن به صدر دارد. در مقابل ملوان تنها می‌تواند به کسب رتبه تک رقمی دلخوش باشد و با این نیت به دنبال کسب امتیاز از جدال با قهرمان پنج دوره متوالی لیگ برتر باشد. قوی سپید انزلی خطر سقوط را حس نمی‌کند و در بدبینانه‌ترین حالت، تا پایان فصل در مکان چهاردهم می‌ایستد ولی شاگردان مازیار زارع با این هدف بازی می‌کنند که امتیاز بگیرند و با انگیزه بیشتری به دیدارهای پایانی تا پایان فصل بیندیشند.

کمال کامیابی‌نیا به دلیل مصدومیت نمی‌تواند برای پرسپولیس به میدان برود و در سمت مقابل عبدالله حسینی و صادق بارانی غایبان ملوان خواهد بود. نکته جالب توجه درباره انزلی‌چی‌ها اینکه آن‌ها در این فصل ۵ بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و در تمامی این بازی‌ها میزبان بوده‌اند. شاگردان زارع در ۱۲ بازی بیرون از خانه ۶ مساوی کسب کرده‌اند و ۶ شکست داشته‌اند تا آمار بسیار ضعیفی را ثبت کرده باشند. در مقابل پرسپولیس در ۱۲ بازی خانگی موفق به کسب ۲۷ امتیاز شده که ماحصل ۸ پیروی، ۳ تساوی و یک باخت بوده و به نظر می‌رسد سرخپوشان که هفته قبل موفق شدند در خانه مس رفسنجان برنده شوند در این بازی هم امید زیادی به کسب پیروزی و ثبت برتری شماره ۹ خانگی هستند.

از سویی دیگر ملوان در ۶ بازی آخر خود در رقابت‌های لیگ و جام حذفی موفق به کسب پیروزی نشده و این موضوع گویای آن است اوضاع این تیم در آستانه بازی با پرسپولیس آنچنان خوب نیست و با توجه به شرایطی که دو تیم در جدول دارند سرخپوشان پایتخت انگیزه بیشتری برای کسب پیروزی خواهند داشت تا از کورس قهرمانی جا نمانند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته