دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1393 - 10:02

افزایش ۵ درصدی ظرفیت سفرهای نوروزی راه‌آهن

معاون مسافری راه‌آهن از افزایش ۵ درصدی ظرفیت سفرهای نوروزی شرکت راه‌آهن خبر داد.
کد خبر : 8400

محمد راشدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه هر سال از ابتدای آذر ماه ستادهای نوروزی در شرکت راهآهن تشکیل می‌شود، افزود: ظرفیت ایجادی امسال شرکت راه‌آهن برای سفرهای نوروزی حدود ۲ میلیون نفر است.


وی تصریح کرد: عموما ۵۰ درصد سفرهای نوروزی با قطار به سمت مشهد است که در همین راستا شرکت راه‌آهن برای حرکت قطار از تمامی مراکز استان که امکان تعبیه ریل در آنها وجود دارد، برنامه‌ریزی کرده‌ است.


راشدی ادامه داد: شرکت راه‌آهن برای واگذاری واگن‌های مسافربری به بخش خصوصی نیز برنامه‌های خوبی داشته است تا شرکت‌های دارنده این واگن‌ها بتوانند پیش از آغاز سفرهای نوروزی بازسازی و آماده‌سازی واگن‌ها را داشته باشند.


معاون مسافری شرکت راه آهن با تاکید بر اینکه پس از مشهد، بندر عباس و استان‌های جنوبی بیشترین تقاضا و آمار سفرهای نوروزی با قطار را به خود اختصاص داده‌اند، خاطرنشان کرد: با توجه به زمان سیر قطار در استان اصفهان و کوتاه‌تر بودن مسیر سفر از طریق جاده به این استان، عموما رغبت کمتری برای مسافرت با قطار به اصفهان وجود دارد، ولی ما امکان حرکت یک قطار به اصفهان را در هر روز فراهم کرده‌ایم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته