دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1402 - 09:21
در ادامه تنش‌های انتخاباتی؛

اردوغان: در‌ها به روی سفیر آمریکا در ترکیه بسته است

اردوغان: در‌ها به روی سفیر آمریکا در ترکیه بسته است
دیدار سفیر آمریکا با رقیب انتخاباتی اردوغان، خشم رئیس جمهور ترکیه را در پیش داشت که با بزرگترین چالش سیاسی خود طی ۲۰ سال اخیر مواجه است.
کد خبر : 839836

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه می‌گوید که در انتخابات پیش رو به آمریکا یک درس اساسی خواهد داد.

این اظهارنظر واکنشی است به دیدار «جف فلیک» سفیر آمریکا در آنکارا با «کمال قلیچدار اغلو» رهبر حزب اپوزیسیون «جمهوری خلق» که رقیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری است که موعد برگزاری آن برای ۱۴ ماه مِی ۲۰۲۳ (۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) تعیین شده است.

اردوغان در ادامه اعتراض به رفتار سفیر آمریکا، خطاب به فلیک هشدار داد: شرم آور است. عقلت را به کار بینداز، تو سفیر آمریکا هستی و طرف صحبتت در ترکیه، شخص رئیس جمهور است. از حالا به بعد، با چه رویی می‌خواهی تقاضای دیدار با من را مطرح کنی؟ 

اردوغان در نهایت گفت: از این پس، در‌های ما به روی او بسته است. شما هم دیگر او را نخواهید دید چراکه باید جایگاه و وظایفش را به عنوان یک سفیر بفهمد.

واکنش اردوغان در شرایطی است که طبق نظرسنجی ها، در انتخابات پیش رو، قلیچدار اغلو با اختلاف ۱۰ درصد، از اردوغان پیش است و این بزرگترین چالش رئیس جمهور ترکیه طی ۲۰ سال زمامداری بر این کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته