دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 فروردين 1402 - 08:59
با به چالش کشیدن ادعای گروه واگنر؛

ارتش اوکراین سقوط شهر «باخموت» را رد کرد

ارتش اوکراین سقوط شهر «باخموت» را رد کرد
رئیس یک گروه شبه نظامی طرفدار روسیه از پیروزی در نبرد باخموت خبر داد، حال آنکه ارتش اوکراین این ادعا را به چالش کشیده است.
کد خبر : 839823

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، ستاد مشترک ارتش اوکراین بامداد دوشنبه ادعای «یوگنی پریگوژین» رئیس و موسس شرکت نظامی «واگنر» مبنی بر تسلط کامل روسیه بر شهر «باخموت» را رد کرد. 

در همین ارتباط، ارتش اوکراین در پیامی که در فیسبوک منتشر شد، با تاکید براینکه هنوز کنترل بخش‌هایی از شهر را در دست دارد، اعلام کرد: دشمن حمله به باخموت را متوقف نکرده است. اما مدافعان اوکراینی شجاعانه شهر را حفظ کرده‌اند.

اما پریگوژین ساعاتی پیش گفته بود که باخموت از لحاظ حقوقی تصرف شده است و نیرو‌های اوکراینی در مناطق غربی متمرکز شده اند.

وی همچنین گفته بود که پرچم روسیه بر فراز ساختمان شهرداری باخموت برافراشته شده است.

باخموت در شرق اوکراین یکی از کانون‌های اصلی درگیری میان نظامیان اوکراین و روسیه بوده است.

پریگوژین چندی پیش با بیان اینکه نیرو‌های روس به مرکز باخموت نزدیک شده‌اند، خواستار دریافت تسلیحات بیشتر برای تصرف کامل این شهر شد.

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین چندی پیش هشدار داده بود که سقوط باخموت مسیر روسیه را برای تصرف شهر‌های مهم در شرق اوکراین هموار می‌کند و از این رو، حفظ باخموت برای کی یف ضروری است.

اگرچه باخموت به خودی خود ارزش استراتژیک قابل توجهی ندارد، اما اتصالات جاده‌ای آن به «کراماتورسک» و «اسلوویانسک» (دو مرکز شهری پرجمعیت و صنعتی در شمال غربی اوکراین)، به این معنی است که اگر نیرو‌های روسیه بتوانند کنترل باخموت را در دست بگیرند، این شهر‌ها اهداف بعدی آن‌ها خواهند بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته