دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 10:15

موزه تاریخی دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان راه‌اندازی می‌شود

موزه دانشگاه در گذر تاریخ دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارسنجان با هدف حفظ و حراست از دستاوردهای علمی، فرهنگی، پژوهشی و اجتماعی از گذشته تا حال در این واحد احداث خواهد شد.
کد خبر : 83954

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، شهر ارسنجان با قدمت تاریخی و سابقه علمی و حوزوی چهار صد ساله با داشتن مفاخر و عالمان دینی در گمنامی تاریخی دوران غارنشینی ۶۰ هزار ساله تاکنون به سر می‌برد.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی ارسنجان در این باره اظهار کرد: «موزه در گذر تاریخ از جمله طرح‌های ماندگار فرهنگی این شهرستان خواهد بود که با استفاده از بودجه‌های فرهنگی با مطالعات علمی در مجموعه دانشگاهی ارسنجان راه‌اندازی خواهد شد.


محمدمهدی محمدی گفت: «اجرای همایش گردشگری، راه‌اندازی دهکده گردشگری عشایری، اجرای طرح کتابت صحیفه سجادیه، اجرای پژوهشی میدانی با موضوع نماز، اجرای پژوهش میدانی با موضوع حجاب، اعزام دانشجویان در کنگره جهانی پیاده‌روی اربعین، حمایت و هدایت برنامه‌های فرهنگی دانشجویی از عمده فعالیت‌های پیش رو و دستور کار سال جاری است.»


محمدی افزود: «سال گذشته دفتر فرهنگ اسلامی با جدیت تمام کرسی‌های آزاداندیشی سیاسی و اعتقادی، اردوهای سیاحتی و زیارتی دانشجویی، حضور جمعی دانشگاهیان در مراسم اعتکاف، برگزاری مستمر جلسات پرسش و پاسخ در خوابگاه‌های دانشجویی و دانشگاه، برگزاری نماز جماعت در واحد و خوابگاه‌ها، برگزاری مسابقات شفاهی و کتبی قرآن، میثاق با شهدای گمنام، ارائه مشاوره‌های دینی و خانوادگی بیش از ۴۰۰ ساعت، تهیه و تدوین نشریات دانشجویی، برگزاری مراسم‌ها و جشن‌های دانشجویی حمایت و هدایت کانون‌های دانشجویی تجلیل و ملاقات با خانواده ایثارگران دانشگاه و.... از فعالیت‌های فرهنگی واحد ارسنجان بوده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب