دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 ارديبهشت 1395 - 09:48
با حضور و استقبال بیش از یکصد زوج از ادارات، ارگان ها، سازمان‌ها و شرکت‌های اسلامشهر؛

کارگاه آموزشی "تعادل کار و خانواده" در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد

کارگاه آموزشی «تعادل بین کار و خانواده» با حضور و استقبال بیش از یکصد زوج از ادارات، ارگان‌ها، سازمان‌ها و شرکت‌های دایر در اسلامشهر، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.
کد خبر : 83920

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا؛ به همت اداره کل برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر؛ اولین کارگاه آموزشی "تعادل بین کار و خانواده" با حضور و استقبال بیش از یکصد زوج از ادارات، ارگان ها، سازمانها و شرکت های دایر در شهرستان اسلامشهر، در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد.



دکتر محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر در این کارگاه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، به حاضرین خیرمقدم گفت. وی با اشاره به ظرفیت های بالقوه دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه های مختلف فرهنگی اجتماعی و بویژه علمی؛ از رسالت والای بزرگترین دانشگاه حضوری جهان در خدمت به جامعه سخن گفت.



اسفندیار در ادامه از پتانسیل بالای علمی و پژوهشی واحد اسلامشهر و بهره گیری از آن در جهت ارائه خدمات گوناگون به ادارات و مردم شریف شهرستان اسلامشهر سخن گفت و خاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی همواره با بهره گیری از پتانسیل و توان بالای علمی خود، در راستای خدمت رسانی به مردم و حل مسائل شهرستان قدم برمیدارد.



وی افزود: این کارگاه آموزشی نیز در این راستا و با توجه به اهمیت بسیار بالای ایجاد محیطی شاد و سلامت در محیط کار و خانواده؛ همچنین ایجاد تعادل بین آنها برای کارکنان ادارات و ارگانهای شهرستان اسلامشهر تدوین و برنامه ریزی شده است.



دکتر محمد شفیق مدیر کل برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان واحد اسلامشهر در گفت و گو با خبرنگار آنا، ارتقاء بهره وری سازمانی از یک سو و ایجاد زیرساخت های لازم جهت ایجاد تعادل و توازن بین کار و خانواده در راستای استحکام بیش از پیش بنیان خانواده را مهمترین اهداف مدنظر در برگزاری این دوره آموزشی برشمرد و خاطرنشان کرد: حاضرینِ در این کارگاه آموزشی، که جمعی از کارکنان ادارات، ارگان ها، سازمانها و شرکت های دایر در شهرستان اسلامشهر بهمراه همسرانشان هستند، با مباحثِ روز مربوط در زمینه روابط سالم زوجین، نحوه صحیح رفتار با فرزندان، روشهای کسب آرامش در زندگی، روشهای رفتار مناسب با همکاران و مدیران، روشهای لذت بردن از محیط کار، نقش تفکرات معنوی بر خانواده و فرد، تعادل بین زندگی کاری و خانواده و .... آشنا خواهند شد.



وی در ادامه با اشاره به لزوم توانمدسازی منابع انسانی سازمانها در عرصه ی رقابتی امروز گفت: یکی از مهمترین عوامل پیروزی سازمان های کنونی برای مواجهه با چالش های متعدد به منظور بقا در عرصه رقابت، توانمندسازی نیروها و سرمایه های انسانی سازمان است که این توانمندی جز به مدد آموزش هدفمند و جهت دار امکان پذیر نمی باشد.



شفیق افزود: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر با توجه به پتانسیل های قوی و بهره مندی از اساتید و مدرسین باتجربه، همچنین بهره گیری از امکانات و فضاهای آموزشی استاندارد و مناسب، اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی و کاربردی کوتاه مدت نموده است.



مدیر کل برنامه ریزی و امور اقتصادی دانش بنیان واحد اسلامشهر در خاتمه به دوره های مصوب دایر در مرکز آموزش های تخصصی و کاربردی کوتاه مدت این واحد دانشگاهی اشاره کرد و افزود: به همت مسئولین واحد اسلامشهر، در این مرکز، برنامه ریزیهای لازم جهت برگزاریِ مطلوب دوره های سازمانی و مدیریتی شامل : رفتار سازمانی، بهره وری نیروی انسانی، مدیریت منابع انسانی، مدیریت انگیزش کارکنان و ...؛ دوره های رفتار خانواده شامل: تعادل بین کار و خانواده، مهارتهای زندگی، تربیت فرزندان (کودک و نوجوان)، مدیریت استرس و ...؛ دوره های فنی و تخصصی همچون: آموزش نرم افزارهای کاربردی و تخصصی، افزایش بهره وری، استانداردسازی و ...؛ و دوره های تخصصی ویژه دانشجویان و ... مهیا گشته است.



گفتنی است دکتر محمد عابدی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و مدرس کارگاه آموزشی تعادل بین کار و خانواده؛ پس از ارائه سرفصل های مربوطه، به پرسش های مطرح حاضرین در این زمینه پاسخ گفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته