دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 17:01

مولاوردی: تمدن‌های کهن ایران و ژاپن وامدار قدرت سازندگی زنان خود هستند

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: تمدن‌های کهن ایران و ژاپن وام دار قدرت سازندگی زنان دو کشور است و امیدوارم دیدگاه‌ها و رویکردهای صلح دوستانه زنان در مسیر توسعه پایدار بیش از پیش مورد توجه جامعه جهانی قرار گیرد.
کد خبر : 83844
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری؛ شهیندخت مولاوردی در اولین سمینار مشترک ایران و ژاپن با موضوع «زنان، صلح و توسعه پایدار» گفت: جامعه جهانی می‌تواند با توجه بیشتر به نگاه زنانه و روح مادرانه، گام‌های موثرتری در مسیر مهار خشونت، فقر، نابرابری و تخریب محیط زیست بردارد.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ریزی برای ارائه مدلی بومی از توسعه را آغاز کرده است، افزود: هر چند برای تحقق کامل این مدل در زمینه‌های مختلف راهی طولانی در پیش است اما دستاوردهای حوزه زنان و خانواده در مقایسه با کشورهای منطقه نشان می‌دهد در توسعه و ارتقاء استاندارد‌ها و سبک زندگی زنان و دختران اراده آنان بیش از هر عاملی موثر خواهد بود.


مولاوردی با ابراز خرسندی از برگزاری این سمینار افزود: امیدوارم همکاری‌ها و گفتگوهایی از این قبیل بین کشور‌ها و نهادهای مردمی، به استقرار صلح پایدار در جهان پرآشوب فعلی یاری رساند.


معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تصریح کرد: در مقطعی که شاهد رشدی چشمگیر در مناسبات سیاسی و اقتصادی ایران و ژاپن هستیم جا دارد در حوزه‌های علمی و فرهنگی نیز گام‌های موثری برداریم. نظر به اشتراکات فرهنگی ایران و ژاپن خصوصا در موضوعات مرتبط با زنان و خانواده چه بسا به واسطه هم اندیشی و تبادل تجربیات موفق بتوانیم نسبت به رفع چالش‌های مشابه اقدامات موثری انجام دهیم.


مولاوردی تصریح کرد: توجه ویژه نسبت به بهبود وضعیت و توانمندسازی زنان در عرصه‌های مختلف در اسناد بالادستی و قوانین موضوعه ایران دستاوردهای قابل توجهی را موجب شده است که می‌توان به رشد چشمگیر حضور زنان و دختران در بخش آموزش به ویژه آموزش عالی اشاره کرد.


وی افزود: در انتخابات اخیر مجلس تعداد نمایندگان منتخب با رشد ۱۰۰ درصدی مواجه بوده است. ایران همچنین یکی از پیشگامان حوزه بهداشت و سلامت زنان است و تدوین و اجرای برنامه‌های توانمندسازی اقتصادی زنان در کانون توجهات برنامه ریزان و سیاست گذاران قرار دارد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته