دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 16:58

ریزگردها میهمان ناخوانده مردم سردشت/ لزوم استفاده از ماسک

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت‌: ریزگردها برای چندمین بار از ابتدای سال میهمان ناخوانده سردشت هستند.
کد خبر : 83838

به گزارش گروه اجتماعی آنا از اداره روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، خالد بایزیدی گفت‌: براساس آمار نشان دهنده از دستگاه سنجنده ریزگرد اداره حفاظت محیط زیست میانگین ذرات آلاینده از جمله ریزگردهای موجود در هوا 76 میلی گرم بر مترمکعب را نشان می‌دهد که براساس شاخص‌های کیفیت هوا (PSI) آلودگی در حد کم است.


وی ادامه داد: انتظار می‌رود باتوجه به دامنه‌دار بودن وزش بادهای شدید مدیترانه‌ای به میزان ریزگردهای موجود در هوا افزوده شود.


وی با اشاره به منشا این ریزگردها ازسوی کشورهای عراق‌، عربستان و صحرای مصر وبا توجه به خشک شدن بیشتر آبگیرها و تالاب‌های هرسه کشور از جمله تلاب هورالعظیم عراق، تاکید کرد: عدم توجه و مدیریت صحیح این کشورها به پدیده گرد و غبار باعث شده، ایران بالاخص شمال‌غرب کشور با کمترین وزش باد از سمت این کشورها با آلودگی مواجه شود.


بایزیدی گفت‌: باتوجه به افزایش میزان ریزگردها در ساعت‌های آتی در صورت امکان افراد میانسال و پیر و همچنین افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و عروقی‌، آسم‌ و تنگی نفس هستند در سطح شهر کمتر تردد کنند.


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت همچنین یک توصیه جدی دیگر هم داشت و گفت: باتوجه به وجود جنگ و ناامنی در کشور همسایه عراق و استفاده طرف‌های درگیر از بمب‌های شیمیایی و میکروبی در چند روز گدشته از جمله استفاده از گازهای کلر و خردل و احتمال سمی بودن ذرات ریزگرد حتی المقدور تمامی شهروندان عزیز از ماسک استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته