دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 16:31
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

همکاری ایران و ژاپن برای احیای دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از همکاری ایران و ژاپن در اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه خبر داد.
کد خبر : 83818

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار در نخستین سمینار مشترک ایران و ژاپن گفت: ایران و ژاپن در برنامه و آموزش توان افزایی زنان روستایی در محدوده دریاچه ارومیه همکاری کردند.


وی افزود : براساس این توافق، زنان روستایی در یک برنامه آموزشی توان افزایی در کشاورزی پایدار ایفای نقش می‌کنند.


ابتکار اضافه کرد: این برنامه با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان حفاظت محیط زیست و دولت ژاپن با هدف اجرای ساز و کارهای مبتنی بر تغییر اقلیم انجام می‌شود.


وی افزود: در این برنامه زنان روستایی با تشکیل صندوق‌های خود و آموزش توان افزایی در زمینه مشاغل جایگزین و کشاورزی پایدار نقش موثری در بهبود و احیای دریاچه ارومیه ایفا می‌کنند.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: بعد از تصویب اهداف برنامه توسعه پایدار جهان (2030) هدف پنجم این برنامه توجه ویژه به زنان است.


ابتکار با اشاره به اینکه توجه به محیط زیست راهبرد دولت یازدهم است، افزود: برنامه‌های خوبی برای بهبود شرایط و افزایش نقش زنان در حفاظت محیط زیست تدوین شده است.


وی اضافه کرد: علاوه بر تفاهم نامه‌ای که در این زمینه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری داریم چند برنامه اجرایی دیگر نیز از جمله همکاری با دولت ژاپن در برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست است.


وی از بهبود وضعیت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: سطح آب این دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 40 سانتی متر افزایش یافته و مساحت آن نیز 5 برابر شده است.


ابتکار افزود: با بارندگی‌های خوبی که در شمال غرب ایران بود و تلاش‌های موفق دولت در زمینه تامین حقـآبه دریاچه ارومیه، لایروبی و بازکردن مسیرهای منتهی به این دریاچه و اصلاح الگوی کشت و تغییر شیوه‌های آبیاری در کشاورزی در حوزه آبریز دریاچه ارومیه، شاهد بهبود وضعیت این دریاچه‌ایم.


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: این تحقق وعده‌ای است که البته با لطف خدا و بارش‌ها و همچنین تلاش دولت و مردم و به ویژه زنان محقق شد.


وی اضافه کرد: ما می‌توانیم در کنار همه اهداف و شعارها برای نقش زنان در توسعه پایدار اعلام کنیم که دولت دستاورد عملی هم داشته است و البته این روند ادامه خواهد داشت‌.


ابتکار گفت: در زمینه افزایش توان افزایی زنان برای توسعه پایدار و کارآفرینی سبز، تلاش‌های مناسبی با همکاری تشکل‌های کارآفرین زنان صورت گرفته است.


وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی در مشاغلی که به حفظ محیط زیست و توسعه پایدار کمک کنند، نیز پیگیری می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته