دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 15:51

انتشارات افراز با 1000 عنوان در نمایشگاه کتاب/ کیان‌افراز: اطلاع‌رسانی ضعیف و جانمایی بد باعث ریزش مخاطبان ما شد

مدیر انتشارات افراز می‌گوید اطلاع‌رسانی ضعیف و جانمایی بد نمایشگاه کتاب، باعث شده بازدیدکنندگان نمایشگاه که همه‌ساله پیگیر آثار جدید این نشر بوده‌اند، نتوانند این غرفه را پیدا کنند و به بازدید از پیشخوان افراز بیایند.
کد خبر : 83814

اعظم کیان‌افراز، مدیر انتشارات افراز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا، درباره حضور در نمایشگاه بیست‌ونهم توضیح داد: «ما امسال با هزار عنوان کتاب به نمایشگاه کتاب آمدیم که از این میان، 100 عنوان چاپ اولی هستند. این در حالی است که اوضاع اقتصاد نشر در سال گذشته نامناسب بود، اما با وجود این سعی کردیم در تمام حوزه‌ها، از ادبیات نمایشی و داستانی گرفته تا شعر، آثار قابل قبولی را منتشر کنیم.»


وی ضمن ابراز نارضایتی از نیمه نخست از برگزاری نمایشگاه بیست‌ونهم، گفت: «از آنجایی که در سال گذشته، غرفه افراز در راهروهای انتهایی شبستان مصلا استقرار داشت، تصور ما این بود که امسال محل مناسبی در اختیار ما قرار می‌گیرد اما این اتفاق رخ نداد و جایی به ما غرفه دادند که حضور بازدیدکنندگان در آن کم است.»


مدیر نشر افراز ادامه داد: «تصور بازدیدکنندگان این است که ناشران بخش عمومی، همه در سالن‌های سه‌قلو هستند و نمی‌دانند بخشی از ناشران که نام‌شان با حروف «آ» و «الف» شروع می‌شود در سالن ملل هستند. آن‌ها گمان می‌کنند چنانچه از نام این سالن برمی‌آید، تمام مساحت آن به غرفه کشورهای مختلف اختصاص دارد و به همین خاطر به سراغش نمی‌آیند.»


تازه دیروز متوجه شدیم که راهرو ما، راهرو شماره 2 است


وی همچنین با انتقاد از ضعف اطلاع‌رسانی نمایشگاه، افزود: «نام نشر افراز تا روز پنجم، وارد سیستم اطلاع‌رسانی نمایشگاه نشده بود و مراجعه‌کنندگان نمی‌توانستند آدرس غرفه ما را از بخش‌های اطلاع‌رسانی دریافت کنند. یکی دیگر از مشکلات ما این بود که به ما گفته بودند غرفه افراز در راهرو 5 واقع شده و ما تبلیغات و اطلاع‌رسانی‌هایمان را بر اساس این اطلاعات انجام دادیم، اما تازه دیروز متوجه شدیم که راهرو ما، راهرو شماره 2 است.»


کیان‌افراز ضمن بیان این مطلب که بازدیدکنندگان برای پیدا کردن غرفه افراز، با زحمت روبرو می‌شوند، گفت: «از آنجایی که نشر افراز، نشری شناخته شده در حوزه انتشار آثار نمایشی است، مخاطبان خاص خود را دارد که معمولا در نمایشگاه برای دیدن تازه‌های نشر به بازدید از آن می‌آیند. اما مشکلات امسال باعث شده ما با ریزش شدید بازدیدکننده و مخاطب روبرو شویم و این مساله بدون شک به ما ضربه خواهد زد.»


وی ضمن بیان این مطلب که میزان فروش در 5 روز نخست غرفه افراز، با میزان فروش 8-9 سال قبل این نشر برابری می‌کند، اظهار داشت: «البته ما همچنان برنامه‌های خود را از جمله رونمایی و حضور هنرمندان و نویسندگان در غرفه دنیال می‌کنیم و امیدواریم در روزهای باقی مانده، علاقه‌مندان به آثار نشر افراز، بتوانند راحت‌تر به غرفه افراز دسترسی پیدا کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب