دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 اسفند 1401 - 14:33
وزیر راه و شهرسازی:

احداث قطار سریع السیر تهران - مشهد بعد سال‌ها کلید می‌خورد

احداث قطار سریع السیر تهران - مشهد بعد سال‌ها کلید می‌خورد
وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال آینده عملیات احداث قطار سریع السیر تهران مشهد هم از مبدا تهران و هم از مبدا مشهد به سمت تهران آغاز می‌شود. این پروژه از سال‌های قبل مانده بود که به جمع بندی برسیم تا مجوز ساخت آن صادر شود.
کد خبر : 837890

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در مراسم الحاق پانصد دستگاه ناوگان ریلی به شبکه راه آهن با بیان اینکه در این روز‌ها شاهد بالاترین سطح تقاضای سفر در همه گونه‌های حمل و نقلی هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۲ نوروز متفاوت‌تری را برای مردم رقم بزنیم. ظرف دو سال آینده در حوزه‌های حمل و نقل ریلی بار و مسافر باید تعداد قابل توجهی ناوگان اضافه شود؛ این در حالی است که طی روز‌های اخیر قرارداد‌های خوبی برای ساخت ناوگان ریلی با سازندگان به امضا رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه سال ۱۴۰۲ باید سال شکسته شدن رویکرد‌های حمل و نقل ریلی باشد، ادامه داد: باید همزمان با توسعه شبکه ریلی که با مشارکت شرکت‌های داخلی و خارجی در حال اجراست، ظرفیت ناوگان هم افزایش یابد.

بذرپاش تصریح کرد: در بخش هوایی نیز کمبود‌هایی در ناوگان داشتیم که اقداماتی انجام شده و رو به بهبود است؛ با این حال در بخش مسافری ریلی کمبود داریم و با وجود آنکه همه بلیط‌های قطار‌های مسافری در حال فروش است، ولی مراجعات بسیاری به ما می‌شود که بلیط قطار پیدا نمی‌شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در حوزه لوکوموتیو و واگن باری و مسافری به همه شرکت‌های حمل و نقل ریلی مجوز واردات یا سفارش ساخت داخل یا بازسازی واگن‌ها را صادر کرده ایم.

به گفته این مقام مسئول از سال آینده عملیات احداث قطار سریع السیر تهران مشهد هم از مبدا تهران و هم از مبدا مشهد به سمت تهران آغاز می‌شود. این پروژه از سال‌های قبل مانده بود که به جمع بندی برسیم تا مجوز ساخت آن صادر شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته