دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1393 - 09:42

اسرائیل در مرز اردن دیوار می‌کشد

روزنامه‌ای صهیونیستی روز گذشته (جمعه) نوشت که مسئولان اسرائیلی برای ساخت دیوار امنیتی در مرز فلسطین با اردن برنامه‌ریزی می‌کنند.
کد خبر : 8377

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، روزنامه «هاآرتص» روز گذشت (جمعه) نوشت: تشکیلات امنیتی در تل‌آویو پس از تاسیس فرودگاه «تمناع» و تغییرات ژئوپولتیک در منطقه خاورمیانه، برای احداث دیواری در مرز با اردن برنامه‌ریزی می‌کنند.


به‌نوشته این روزنامه، فرودگاه «تمناع» جایگزین فرودگاه ایلات و «عوفداه» خواهد بود و اقدامات برای ساخت آن، این روزها ادامه دارد.


این روزنامه به‌نقل از منابع نظامی ارشد اسرائیلی افزود: اسرائیل زمینه‌های لازم برای ساخت دیوار را فراهم می‌کند و به موجب نقشه نظامی که به وسیله ژنرال «سامی تورجمان» فرمانده منطقه جنوبی ارتش اسرائیل تایید شده است، مرحله نخست شامل ساخت دیواری به طول 30 کیلومتر است. این امر علاوه بر نصب جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های نظارت و کنترل در این دیوار است.


«هاآرتص» نوشت: به‌گفته منابع نظامی ارشد، ساخت فرودگاه در «تمناع»، اسرائیل را ملزم می‌کند تا دست به برخی اصلاحات و تغییرات ریشه‌ای در سامانه‌های امنیتی خود در مرز با اردن بزند.


افسری اسرائیلی تاکید کرد که فرودگاه «تمناع» فقط 200 متر از مرزهای اردن فاصله دارد که این امر دستگاه‌های امنیتی را ملزم می‌کند که امنیت آن را حفظ کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته