دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی مطرح کرد:

افزایش تعمیر لوازم خانگی با عمر بیش از ۱۰ سال

افزایش تعمیر لوازم خانگی با عمر بیش از ۱۰ سال
حاجی محمدی گفت:در یکی دوسال اخیر متاسفانه کاهش قدرت خرید مردم به حدی بوده که با انواع تخفیف‌ها و شرایط منعطف پرداخت باز هم مشتری توانایی به روز کردن لوازم منزل خود را ندارد ما در این مدت موارد زیادی داشتیم که ۱۰ سال خدمات پس از فروش تمام شده، اما مشتری اصرار به تعمیر دارد که این موارد در بخش تلویزیون بیشتر است.
کد خبر : 837351

امیر حاجی محمدی عضو اتحادیه تعمیرکاران لوازم خانگی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی آنا در خصوص افزایش تقاضا برای تعمیر وسایل لوازم خانگی گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و بالا رفتن قیمت مواد اولیه تولیدکنندگان لوازم خانگی راهی به جز افزایش قیمت نداشتند و مجبور شدند در طی یکسال چند بار قیمت‌ها را تغییر دهند. همین امر باعث شده که بیشتر مردم از خرید لوازم خانگی جدید خودداری کنند و در صورت خرابی اولویت آن‌ها تعمیر است.


وی ادامه داد:در سال‌های قبل اگر موتور یخچال یا حتی لکه‌ای بر روی تلویزیون می‌افتاد مصرف کننده اقدام به خرید مدل جدیدتر می‌کرد، اما الان به علت کاهش قدرت خرید اصرار دارند که حتما وسیله آن‌ها تعمیر شود حتی اگر هزینه تعمیرات به اندازه نصف ارزش کالا باشد.


عضو اتحادیه تعمیرکنندگان صنایع برودتی تصریح کرد:بنا بر قانون شرکت‌های تولید کننده موظف هستند تا ۲۴ ماه گارانتی و تا ۱۰ سال خدمات پس از فروش کالای فروخته شده را تامین کنند، اما با توجه به پیشرفت تکنولوژی در حوزه لوازم خانگی و تولید کالا‌های جدیدتر صرفه اقتصادی ندارد که یک شرکت تمام قطعات را برای ۱۰ سال دپو کند پس معمولا اقدام به دپو قطعاتی می‌کنند که بیشتر مصرفی هستند.


وی ادامه داد:موارد زیادی پیش آمده که شرکت قطعه را نداشته یا ۱۰ سال خدمات کالا تمام شده آن موقع ما سعی می‌کنیم با مشتری تعامل کنیم به طوریکه آن دستگاه را از مشتری خریداری میکنیم و با یک تخفیف قابل توجه دستگاه جدیدتر و آکبند به آن‌ها تحویل میدهیم تا سال گذشته همه از این امر استقبال می‌کردند و ما موردی نداشتیم که مشتری قبول نکند این پروسه انجام بشود، اما در یکی دوسال اخیر متاسفانه کاهش قدرت خرید مردم به حدی بوده که با انواع تخفیف‌ها و شرایط منعطف پرداخت باز هم مشتری توانایی به روز کردن لوازم منزل خود را ندارد ما در این مدت موارد زیادی داشتیم که ۱۰ سال خدمات پس از فروش تمام شده، اما مشتری اصرا به تعمیر دارد که این موارد در بخش تلویزیون بیشتر است.


حاجی محمدی در خصوص مهلت نصب دستگاه گفت: با توجه به روند افزایش قیمت و تبدیل شدن لوازم خانگی به یک کالای سرمایه‌ای ما موارد زیادی داریم که مثلا یخچال یا تلویزیون یک سال یا دوسال پیش خریداری شده و تازه مشتری درخواست نصب و راه اندازی دارد مطابق قانون مشتری تا یکسال می‌تواند کالا را داخل جعبه نگه دارد و پس از آن از مدت گارانتی کم می‌شود، اما با توجه به وضعیت اقتصادی کشور شرایط مردم را درک می‌کنیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا مشتری متحمل ضرر نشود. البته این شرایط شامل کسانی نمی‌شود که اقدام به دپو یا احتکار تعداد زیادی کالا برای چند سال می‌کنند.


وی در خصوص هزینه حمل و جابجایی لوازم خانگی گفت:بیشتر شرکت‌ها در این حوزه خدماتی برای مشتری خود گذاشتند که مثلا به شرط خرید از فروشگاه شرکت حمل رایگان است و یا برخی حتی جابجایی در طبقات هم رایگان اعلام کردند، اما طبق قانون فقط نصب رایگان و هزینه حمل توافقی است که بین فروشنده و خریدار حاصل می‌شود برای جابجایی در طبقات نیز اتحادیه تعرفه مشخص دارد. کالا باید با جعبه و کارتن سالم به مشتری تحویل داده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته