دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 اسفند 1401 - 10:56
عمویی:

کشورهای در حال توسعه موضع واحدی در برابر چالش نفرت پراکنی اتخاذ کنند

کشورهای در حال توسعه موضع واحدی در برابر چالش نفرت پراکنی اتخاذ کنند
رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی گفت: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ کنند.
کد خبر : 837306

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری آنا، ابوالفضل عموئی رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی ایران در نشست جانبی مجالس اسلامی و آسیایی در اجلاس یکصدو چهل و ششمین IPU در منامه، ظهر روز یکشنبه ٢١ اسفند ١٤٠١ شرکت و در خصوص سو استفاده‌های رایج از مبحث آزادی بیان در راستای توهین به مقدسات اسلامی و دینی سخنرانی کرد.

وی افزود: یکی از چالش‌های مشترک میان کشور‌های در حال توسعه، بحث سواستفاده از آزادی بیان در توهین به مقدسات دینی و اسلامی است و از این جهت گسترش اسلام هراسی در فضای غربی و توهین به رهبران از مسایل کشور‌های مسلمان است.

رئیس گروه PUIC مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نفرت پراکنی به عنوان موضوعی در جهت نقض آزادی بیان باید مورد توجه کشورهای عضو قرار گیرد و کشورهای در حال توسعه هم باید موضع واحدی در برابر این چالش مشترک اتخاذ کنند.

عمویی همچنین از پیشنهاد مجلس قطر و اندونزی برای ارائه قطعنامه‌هایی با موضوع مقابله با نفرت پراکنی اعلام حمایت کرد و خواستار اتخاذ مواضع مشترک میان کشور‌های آسیایی و مسلمان برای تصویب قطعنامه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته