دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 12:58

کمک 80 میلیون دلاری ملک سلمان به نتانیاهو در انتخابات 2015 اسرائیل

طبق اسناد «اوراق پاناما» که به تازگی فاش شده است، پادشاه عربستان 80 میلیون دلار در کارزار انتخاباتی بنیامین نتانیاهو در سال 2015 هزینه کرده است.
کد خبر : 83719

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، سایت تشرین آنلاین سوریه گزارش کرد: «خبر کمک 80 میلیون دلاری ملک سلمان به نتانیاهو را اسحاق هرتزوگ، عضو کنسیت و رئیس حزب کار اسرائیل فاش کرده است.»


بنابر مستندات اوراق پاناما، هرتزوگ در جایی گفته است پادشاه (ملک سلمان) در مارس 2015 (اسفند1393)، 80 میلیون دلار به کمپین انتخاباتی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی اسرائیل کمک مالی کرد تا وی بر کرسی نخست‌وزیری اسرائیل تکیه بزند.


اسناد پاناما مجموعه‌ای از 11.5 میلیون سند محرمانه از دفتر وکالت موساک فونسکا (یکی از پنهان‌کارترین شرکت‌های اقتصادی جهان) است که توسط منبعی ناشناس به روزنامه آلمانی‌زبان زوددویچه تسایتونگ رسیدند. این اسناد که دوره‌ای 40 ساله را پوشش می‌دهند شامل 214 هزار صفحه سند در ارتباط با پولشویی، فرار مالیاتی و دور زدن تحریم‌های بین‌المللی هستند.


آنگونه که هرتزوگ می‌گوید این کمک از طریق شرکتی در جزایر ویرجین انگلیس و به وسیله تدی ساگی، میلیاردر اسرائیلی به کمپین انتخاباتی نتانیاهو تزریق شده است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته