دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1401 - 15:58
در اردیبهشت؛

سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران برگزار می‌شود

سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران برگزار می‌شود
سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران از تاریخ ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به همت انجمن رادیولوژی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر : 837169

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران به مدت ۴ روز از تاریخ ۱۹ لغایت ۲۲ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲ به همت انجمن رادیولوژی ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

در این کنگره بزرگ که به صورت سالیانه با همکاری اساتید و پژوهشگران رشته رادیولوژی برگزار می‌گردد، آخرین دستاورد‌های رشته رادیولوژی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

 با توجه به جهش عظیم رشته ‎رادیولوژی در سه دهه اخیر که مرهون رشد تکنولوژی در حوزه کامپیوتر و تصویربرداری می‌باشد، سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران فرصت بی نظیری است که روش‌های نوین تصویربرداری و تازه‌های این رشته مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 

‏‎در طول ۴ روز برگزاری، تمامی مباحث پیرامون رشته رادیولوژی در سخنرانی‌ها مطرح خواهد شد، اما تم‌های اصلی کنگره، عبارتند از: تصویربرداری در بیماری‌های زنان، تصویربرداری ماسکولواسکلتال، تصویربرداری پستان و هیبرید ایمجینگ.

‏‎با توجه به وسعت موضوعات، شرکت کنندگان همزمان در ۱۳ سالن به مدت ۴ روز صبح و بعدازظهر از سخنرانی‌ها و پنل‌ها و کارگاه‌های کنگره بهره‌مند می‌شوند.

یکی از ویژگی‌های این کنگره حضور شرکت‌های تجهیزات پزشکی فعال در حوزه تصویربرداری است که در نمایشگاه جانبی این کنگره آخرین دستگاه‌های روز دنیا را عرضه می‌نمایند. رادیولوژیست ها، دستیاران و‎کارشناسان رادیولوژی با بازدید از تکنولوژی‌های جدید می‌توانند ‎دستگاه‌های موجود در مراکز تصویربرداری را به روز رسانی کنند و نقش مهمی در ارتقا و پیشرفت رادیولوژی کشور ایفا کنند.

گفتنی است جامعه رادیولوژی در طی سالیان گذشته به رغم تحریم‌ها و نوسانات ارزی، با همکاری شرکت‌های تجهیزات پزشکی، سعی فراوان داشتند
 تا تکنولوژی روز دنیا در حوزه تصویربرداری را، در مملکتمان داشته باشیم.

 امیدوارم مسئولان محترم کشور با توجه ویژه به موضوع تصویربرداری، اهتمام خاص داشته باشند تا ارز لازم با نرخ‌های ترجیحی به شرکت‌های مرتبط به رادیولوژی تعلق گیرد تا موسسات رادیولوژی بتوانند دستگاه‌های به روز، داشته باشند و جوانان که امید‌های ما هستند با انگیزه بیشتر و با امید به آینده بدون احساس یأس و ناامیدی رشته تخصصی رادیولوژی را انتخاب کنند و همچنان شاهد انتخاب رشته رادیولوژی توسط دانشجویان برتر کشور باشیم. امیدوارم امسال نیز مانند سنوات گذشته با بهره گیری از تجربه اساتید و همکاران فرهیخته در انجمن رادیولوژی ایران و دبیران کنگره، مایه سربلندی برای رخداد مهم علمی و پژوهشی در سال ۱۴۰۲ باشیم.

 مرتضی طهماسبی
دبیر سی و هشتمین کنگره رادیولوژی ایران

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته