دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 15:02

اسرائیل برای جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان آماده می‌شود

مسئولان اسرائیل که همواره به توان موشکی حزب‌الله اعتراف می‌کنند، نگران جنگ آتی با این حزب و وقوع فجایع جدید هستند و تهدیدات دبیرکل حزب‌الله را جدی می‌گیرند.
کد خبر : 83716

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از ایسنا، روزنامه رأی الیوم نوشت: «تل‌آویو نگرانی شدید خود را از گسترش زرادخانه نظامی حزب‌الله لبنان از کسی پنهان نمی‌کند. مسئولان امنیتی و سیاسی اسرائیلی نیز همواره تلاش می‌کنند تا مردم اسرائیل را مطمئن کنند که ارتش قادر به مقابله با حمله احتمالی حزب‌الله است. اما در مقابل نگرانی درباره موشک‌های حزب‌الله در جبهه داخلی به بزرگترین دغدغه برای دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل تبدیل شده است؛ دولتی که پولی برای احداث دژهایی مقابل موشک‌های حزب‌الله نمی‌یابد. مهم‌تر از همه این‌ها دولت نتانیاهو نمی‌داند در صورت وقوع درگیری جدید میان دو طرف سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، چه حوادث غافلگیرکننده‌ای را برای اسرائیل رقم خواهد زد.»


در همین راستا، ارتش، مردم و رهبران اسرائیل خود را برای بدترین سناریوهایی آماده می‌کنند که احتمالا اتفاق بیفتد. محاصره دریایی اسرائیل در جنگ آتی با حزب‌الله یکی از سناریوهاست. اسرائیل خود را برای پیامدهای این سناریو با اقداماتی همچون آموزش نیروی دریایی برای چگونگی برخورد با این محاصره و کاهش پیامدهای آن آماده می‌کند.


در همین حال، شبکه اول تلویزیون اسرائیل فاش کرد که نیروی دریایی اسرائیل چند روز پیش رزمایشی را برگزار کرده که شبیه به موقعیتی است که در آن با حزب‌الله و علیه موشک‌های دقیق و دوربردش می‌جنگد. این رزمایش در راستای سناریوی سازمان اطلاعات اسرائیل است که برآورد کرده در جنگ آتی با حزب‌الله، اسرائیل محاصره دریایی می‌شود و به میادین گازی و تأسیساتش که منابع استراتژیکی برای اسرائیل به حساب می‌آیند ضربه وارد خواهد شد.


یک افسر عالی‌رتبه در نیروی دریایی اسرائیل به شبکه اول تلویزیون این رژیم گفت که حزب‌الله عملیات «صخره سخت» در نوار غزه در تابستان 2014 را بررسی کرده و طبق نتایج آن به کارآمدسازی توانایی‌های هجومی خود می‌پردازد. این اقدام پس از ارتقای سطح توانایی‌های موشکی و توپخانه‌ای حزب‌الله انجام می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته