دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 اسفند 1401 - 10:37
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

تیم‌های فناورانه برای اجرای پروژه تا ۶ ماه حمایت می‌شوند

تیم‌های فناورانه برای اجرای پروژه تا ۶ ماه حمایت می‌شوند
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تیم‌هایی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در راستای رفع نیاز‌های صنعت، پروژه‌ای را پیش ببرند تا ۶ ماه از سوی دانشگاه مورد حمایت قرار می‌گیرند.
کد خبر : 837050

 به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، سید حسن قدسی پور رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در بیست و پنجمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، صنعت و دانشگاه برای توسعه ملی گفت: ما در برنامه ریزی راهبردی دانشگاه با تمام فرازو نشیب‌ها توانستیم به جهت‌های راهبردی دانشگاه بپردازیم.

وی با بیان اینکه طی جلسات با اساتید در زمینه اولویت‌های دانشگاه گفتگو کردیم، گفت: هوشمندسازی، معدن، مدیریت منابع آب، انرژی و ... از اولویت‌های دانشگاه هستند که به طور ویژه به آن‌ها می‌پردازیم.

وی افزود: ما از اساتید درخواست کردیم که پروژه‌هایی که در این حوزه‌ها دارند را در مقیاس پایلوت و کوچک در دانشگاه اجرایی کنند تا بتوانیم آن‌ها را معرفی کنیم و در این راستا امکان بازاریابی طرح‌ها به وجود بیاید.

وی در خصوص هوشمندسازی گفت: این حوزه می‌تواند همه حوزه‌ها را متحول کند؛ البته که با اجرایی سازی پایلوت هم می‌توانیم یک جهش در فرایند هوشمندسازی کشور ایجاد کنیم.

وی گفت: ما پیش بینی کردیم ۲ پروژه ۱۰ میلیارد به بالا را برای صنایع مختلف در زمینه هوشمندسازی تعریف کنیم و تیم‌هایی که امادگی تعریف چنین پروژه‌های دارند را مورد حمایت قرار می‌دهیم. یعنی تا ۶ ماه هزینه‌های تیم را متقبل می‌شویم.

به گفته قدسی پور، این موضوع در حال آماده سازی است و هزینه اولیه تیم‌هایی که آمادگی دارند با دستگاه‌های مختلف هماهنگی‌هایی را در راستای رفع نیاز آن‌ها انجام دهند و در طرح هوشمندسازی گام بردارند را تا ۱۰ میلیارد تومان متقبل می‌شویم.

وی با بیان اینکه در حال رایزنی برای تامین هزینه‌های این طرح‌های اجرایی در برنامه راهبردی دانشگاه هستیم، گفت: امیدواریم این امر در دانشگاه محقق شود.

 قدسی پور تاکید کرد: موتور هوشمندسازی در جهان روشن شده و راه افتاده و اگر منسجم با برنامه پیش برویم می‌توانیم عقب ماندگی‌ها را پیش ببریم. اگر به موقع در این حوزه حرکت کنیم از سایر کشور‌ها عقب نمی‌مانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته