دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 اسفند 1393 - 09:39

مالکی: «الازهر» در دام داعش افتاده است

معاون رئیس‌جمهوری عراق با اشاره به بیانیه موسسه «الازهر» مصر در محکوم کردن حضور نیروهای مردمی عراق در نبرد علیه داعش گفت که «الازهر» در دام داعش افتاده است.
کد خبر : 8369

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از شبکه «العالم»، «نوری مالکی» معاون رئیس‌جمهوری عراق گفت: بهتر بود که «الازهر» در صدور بیانیه خود به اطلاعات موثق تکیه می‌کرد، نه شایعات مغرضانه برخی چهره‌های نادرست.


«مالکی» افزود: از بیانیه «الازهر» که دربرگیرنده اتهام‌های خطرناک علیه نیروهای مردمی‌ای است که دوشادوش نیروهای امنیتی برای دفاع از حاکمیت، مقدسات و همه مولفه‌های ملت عراق در حال نبرد هستند، شگفت‌زده و شوکه شدیم.


وی خاطرنشان کرد: مبارزان نیروهای مردمی از داوطلبان شیعه و سنی هستند که امروز در حال حماسه‌سازی بی‌نظیری در عراق هستند، حماسه‌ای که شایسته است همه غیورمردان و دلسوزان دین اسلام در عراق و خارج آن این تلاش را ارج نهند و از آن قدردانی کنند نه اینکه به طرف آن‌ها تیر کینه و نفرت پرتاب و جامعه بین‌الملل را علیه آن‌ها تحریک کنند. «الازهر» نیک می‌داند که چگونه جامعه بین‌الملل بر جنایت‌های وحشیانه داعش که سبب‌ساز مرگ و ویرانی در کشورهای عربی می‌شود چشم بسته است.


نخست‌وزیر سابق عراق تاکید کرد: ای کاش «الازهر» به یاد می‌آورد که جامعه بین‌الملل با فلسطینی‌ها که در قرن‌های گذشته همه روزه با سرکوبگری صهیونیست‌ها مواجه بودند چه کرد؟ با تاسف شدید باید گفت که «الازهر» در دام داعش افتاده است. «الازهر» به جای اینکه برای وحدت و یکپارگی صفوف مسلمانان در رویارویی تاریخی علیه تروریسم تلاش کند در معرکه تحریک طایفه‌ای افتاده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته