دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 11:38

ترکیب اعضای هیئت تطبیق مصوبات شوراهای شهر و روستا مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز -دوشنبه 20 اردیبهشت‌ماه- پارلمان طرح یک‌فوریتی اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران، با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.
کد خبر : 83673

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، بر اساس این مصوبه مجلس؛ هیئت تطبیق مصوبات شهرستان با عضویت و ریاست فرماندار یا نماینده وی و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضاییه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب این شورا جهت تطبیق مصوبات شورای شهر و شورای شهرستان تشکیل می‌شود و هیئت تطبیق مصوبات بخش و روستا به عضویت و ریاست بخشدار و عضویت یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضاییه و یکی از اعضای شورای اسلامی شهرستان به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود. محل تشکیل هیئت‌های تطبیق مصوبات در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌باشد.


همچنین در این مصوبه آمده است: هیئت تطبیق مصوبات تهران، ری، شمیرانات و پردیس به عضویت و ریاست فرماندار تهران و عضویت فرمانداران ری و شمیرانات و پردیس، یک قاضی به انتخاب رئیس قوه قضاییه و یکی از اعضای شورای اسلامی استان به انتخاب این شورا تشکیل می‌شود. اعتراض به مصوبات شوراهای اسلامی کشور مطابق این ماده و تبصره‌های آن، مانع از اعتراض اشخاص نزد مراجع صالح قضایی نیست و نافی صلاحیت فقهای شورای نگهبان در نظارت شرعی بر مصوبات شوراهای مذکور نمی‌باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته