دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 اسفند 1401 - 18:54
همزمان با بی‌توجهی به حقوق رنگین‌پوستان آمریکا؛

بایدن: نگران حقوق زنان در ایران هستم!

بایدن: نگران حقوق زنان در ایران هستم!
رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن باز هم ژست حمایت از حقوق زنان در جهان از جمله افغانستان، ایران و اوکراین گرفت و با تکرار ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، تهران را متهم به سرکوب صدای زنان کرد.
کد خبر : 836511

به گزارش گروه جهان خبرگزاری آنا، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن باز هم ژست حمایت از حقوق زنان در جهان از جمله افغانستان، ایران و اوکراین گرفت و با تکرار ادعاها علیه جمهوری اسلامی ایران، تهران را متهم به سرکوب صدای زنان کرد.

بایدن در بیانیه‌ای به مناسبت هشتم مارس، روز جهانی زن صادر کرد که به‌صورت کوتاه، با گرفتن ژست حمایت و دفاع از حقوق زنان و دختران ایرانی، بار دیگر ادعاهای واشنگتن علیه جمهوری اسلامی ایران مدعی شده است: در ایران شاهد هستیم که حکومت به طرز بی‌رحمانه‌ای صدای زنانی را که شجاعانه برای آزادی خود ایستاده‌اند، سرکوب می‌کند.

بایدن همچنین گفت: با وجود چندین دهه پیشرفت در زمینه حقوق زنان، در بسیاری از نقاط جهان، حقوق زنان و دختران همچنان مورد حمله واقع می‌شود و تمام جوامع را از پیشرفت باز می‌دارد. در افغانستان شاهد هستیم که طالبان زنان و دختران را از رفتن به مدرسه و کار کردن منع می‌کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته