دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1395 - 11:00
معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با آنا خبر داد:

افزودن دو هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی/ نیازسنجی مناطق صعب‌العبور به آمبولانس

معاون درمان وزارت بهداشت با تشریح مهم‌ترین برنامه‌های سلامت در سال جاری گفت: تاکنون دو هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی افزوده و نیازسنجی مناطق صعب‌العبور شهرستان به آمبولانس‌های کمک‌دار آغاز شده است.
کد خبر : 83624

محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سلامت سال جاری در حوزه درمان اظهار کرد: از مهم‌ترین برنامه‌های ما در حوزه درمان می‌توان به افزایش دسترسی و حمایت مالی از بیماران صعب‌ العلاج، ارتقاء ایمنی بیمار، ساماندهی خدمات دندانپزشکی، ارتقاء فرآیندهای خدمات اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستانی، حمایت از زوجین نابارور و بهبود مدیریت بیمارستانی اشاره کرد.


وی افزود: پوشش کیفی خدمات اورژانس پیش بیمارستانی با راه‌اندازی پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای مورد نیاز و توسعه پوشش خدمات اورژانس پیش بیمارستانی در روستاها محقق خواهد شد.


آقاجانی ادامه داد: در سال گذشته 63 پایگاه شهری و 152 پایگاه جاده‌ای در کشور راه‌اندازی شد.


معاون درمان وزارت بهداشت یادآور شد: نوسازی و توسعه ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی با تأمین دو هزار دستگاه آمبولانس و نیازسنجی مناطق صعب‌العبور شهرستان به آمبولانس‌های کمک‌دار جهت تأمین آن از اورژانس 115 کشور و به کارگیری موبایل آی سی یو آغاز شده است و تا کنون دو هزار دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس پیش بیمارستانی افزوده شده است.


آقاجانی تصریح کرد: هدف اصلی معاونت درمان در سال جاری پوشش فراگیر و دسترسی عادلانه آحاد جامعه به خدمات و مراقبت‌های با کیفیت سلامت، حفاظت مالی از شهروندان در برابر هزینه‌های سلامت، ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و مدیریت بیماری‌ها و مدیریت منابع مالی و افزایش بهره‌وری در این حوزه است.


وی ادامه داد: ارتقاء سطح آمادگی نظام سلامت در برابر فوریت‌های پزشکی و همچنین حوادث و بلایا و استقرار نظام جامع سلامت باروری، ساماندهی مؤسسات پزشکی، اعتبار بخشی و نظارت بر حسن اجرای برنامه‌ها نیز از دیگر اهداف اصلی حوزه درمان در سال جاری است.


معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: در چهارچوب راهبردهای کلان حوزه معاونت درمان همچون توسعه زیرساخت‌ها، توسعه عادلانه خدمات، تکمیل بسته خدمات و پوشش بیمه‌ای، اصلاح تعرفه‌ها و نظام پرداخت، اصلاح و ارتقاء فرآیندها، مشارکت بخش خصوصی و دولتی، تکمیل بازسازی بخش‌های بستری، تکمیل نوسازی اورژانس‌ها، بازسازی اتاق‌های عمل و ایجاد دسترسی بیماران سرپایی با ساخت و تجهیز کلینیک‌های ویژه و مراکز سرطان و توانمند سازی و توسعه منابع انسانی علاوه‌بر حفظ دستاوردهای دو سال اخیر و تلاش برای اتمام پروژه‌ها در راستای ارتقاء کیفیت خدمات درمانی جدی‌تر تلاش خواهیم کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته