دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 اسفند 1401 - 09:28
گفتگو/اصرار بغداد به برگزاری دور ششم گفتگوهای ایران و عربستان

جدیت عراق در اخراج گروه‌های تروریستی افزایش پیدا کرده است

جدیت عراق در اخراج گروه‌های تروریستی افزایش پیدا کرده است
سفیر پیشین ایران در عراق در خصوص اخراج یا خلع سلاح گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان، گفت: آنها در این دور از سفر هیئت ایرانی که به بغداد انجام شد، نسبت به ادوار گذشته خیلی جدی‌تر بودند.
کد خبر : 836202

حسن دانایی‌فر سفیر پیشین ایران در عراق در گفتگو با خبرنگار گروه جهان خبرگزاری آنا، در مورد دستاوردهای سفر اخیر وزیر امور خارجه کشورمان به عراق و نقش این کشور به عنوان واسطه میان ایران و عربستان،گفت: سفر آقای امیرعبداللهیان به عراق زوایای مختلفی داشت که از جمله آن، موضوعات و مسائل منطقه‌ای و دو جانبه مورد علاقه دو طرف بود.

وی افزود: یک بحثی را برادران و دوستان عراقی از گذشته دنبال می‌کردند که از دولت آقای عادل عبدالمهدی این موضوع بیشتر شدت گرفت و آن روابط بین ایران و عربستان که پنج دور مذاکرات صورت گرفت و عراقی‌ها به خاطر دلایلی که خودشان دارند، اصرار دارند که این کار را جدی‌تر دنبال کنند.

سفیر پیشین ایران در عراق تصریح کرد: البته گاهی اوقات عراقی‌ها به روابط بین ایران و آمریکا هم اشاره می‌کنند و علاقه‌مند هستند که در این بخش نیز اقداماتی را انجام دهند، اما در این سفر آن چیزی که بیشتر مد نظر بوده بحث ایران با کشور‌های منطقه به خصوص با عربستان سعودی بوده است.

دانایی‌فر افزود: این ظرفیت در خصوص عربستان سعودی وجود دارد، اما ممکن است در خصوص روابط با دیگران این ظرفیت و ابزار در اختیار عراقی‌ها نباشد.

وی در مورد وعده عراق در خصوص اخراج و خلع سلاح گروه‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق، گفت: عراقی‌ها در این دور از سفر هیئت ایرانی که به بغداد انجام شد، نسبت به ادوار گذشته خیلی جدی‌تر بودند.

سفیر پیشین ایران در بغداد در پایان خاطرنشان کرد: یکی از خاصیت‌های این دور از سفر می‌تواند این بوده باشد که اگر از نظر اجرایی اقلیم کردستان وظایف خود را انجام ندهد، ممکن است که دولت مرکزی بغداد خودش رأسا اقدامات لازم را صورت دهد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته